۰
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۰

رشد ۳۱ درصدی اجاره بها در تهران

مرکز آمار اعلام کرد که اجاره بها در تهران در پاییز امسال نسبت به سال گذشته ۳۱.۱ درصد رشد داشت.
مرکز آمار اعلام کرد که اجاره بها در تهران در  پاییز امسال نسبت به سال گذشته ۳۱.۱ درصد رشد داشت.
به گزارش ایرنا مرکز آمار نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در پاییز ١٣٩٨ را منتشر کرد. براساس این گزارش متوسط مبلغ اجاره ماهیانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۴۱ هزار و ۴۷۰ ریال با میانگین مساحت ۸۰ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده است.  
پاییز امسال متوسط اجاره بها در تهران نسبت به فصل قبل (تابستان) ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۸ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان با میانگین مساحت ٢٤٥ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ٠.٤ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ٨٦.٣ درصد افزایش داشته است.

براساس اعلام مرکز آمار متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۳ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان با میانگین مساحت ۸۶ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۱ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۰.۶ درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۴.۸ درصد افزایش یافته است.

بنا بر اعلام مرکز آمار با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.
بر این اساس بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات تمام ‎ معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.
کد مطلب: 123915
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *