۰
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱

بازگشت به زندان تئاتری‌ها زیر دو درصد

معاون سلامت و اصلاح و تربیت مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: بازگشت مجدد به زندان را از ۲۰ الی ۳۰ درصد در گروه‌های مختلف داریم اما گروه‌هایی که در تئاتر فعالیت می‌کنند، بازگشت مجددشان زیر دو درصد است و تمایل به صفر است.
معاون سلامت و اصلاح و تربیت مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: بازگشت مجدد به زندان را از ۲۰ الی ۳۰ درصد در گروه‌های مختلف داریم اما گروه‌هایی که در تئاتر فعالیت می‌کنند، بازگشت مجددشان زیر دو درصد است و تمایل به صفر است.
به گزارش ایسنا، علی اسماعیلی در نشست خبری  در خصوص هجدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور گفت: ما ۲۲۰ گروه هنری و نمایشی در سطح زندان های استان تهران داریم‌ که ۲۲۰۰ نفر از زندانیان در قالب گروه های نمایشی فعالیت می کنند.
وی افزود: کارکردهایی که تئاتر در زندان برای ما دارد این است که هم کارکرد سرگرمی دارد و هم کارکردهای جدیدی هم دارد و عزت نفس زندانیان را بالا می برد.
وی ادامه داد: ما بازگشت مجدد به زندان را از ۲۰ الی ۳۰ درصد  در گروه های مختلف داریم اما  گروه هایی که در تئاتر فعالیت می کنند، بازگشت مجددشان زیر دو درصد است و تمایل به صفر است.
اسماعیلی تصریح کرد: ما از تئاتر در زندان ها معجزه ها دیدیم. اگر در ۲۴ ساعت انها را به حال خود رها کنیم در داخل زندان جرایمی به جرایمشان اضافه می شود اما وقتی از صبح تا شب برای انها برنامه داریم، ارامشی در زندان ها وجود خواهد داشت.
اسماعیلی افزود: بیشترین مجازات زندانی را خانواده اش دارد و سعی داریم پیام ما از داخل زندان به خانواده ها،   پیام ارامش باشد. حتی کارمند زندان بودن هم در جامعه سختی هایی دارد چه برسد به اینکه افراد در زندان باشند.
وی تاکید کرد: اهدای تندیس جایزه ویژه سردار دلها سردار حاج قاسم سلیمانی را داریم و این تندیس به بهترین اثر با مضمون ایثار و مقاومت اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد: ازادسازی زندانیان از اهداف اساسی ما در این جشنواره است.   ما برای اولین بار اجرای تیاتر خیابانی توسط زنان زندانی را داریم و اولویت ما مددجویان اصلاح و تربیت و زنان شهرری است.
اسماعیلی در پایان گفت: هجدهمین جشنواره تئاتر زندان های سراسر کشور  طی روزهای چهارم تا هفتم اسفندماه با میزبانی اداره کل زندان های استان تهران و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در برج آزادی برگزار می شود و عواید حاصل از آن، جهت آزادی بازیگران نمایش های اجرا شده اختصاص می یابد.
اسماعیلی تصریح کرد: هجدهمین جشنواره تئاتر زندان های سراسر کشور در سه بخش خیابانی و صحنه ای و نمایشنامه خوانی برگزار می شود.
وی یاداور شد: به غیر از  آزادی زندانیان،   بحث تخفیفات برای زندانیان مهم است و می توانند  رای باز بگیرند.
کد مطلب: 123956
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *