۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸

انتصابات جدید در کانون پرورش فکری

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکم‌های جداگانه‌ای به ترتیب محمدرضا کریمی‌صارمی، حسین ربانی غریبی و امیر مشهدی عباس را به عنوان معاون تولید، مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور سینمایی و تئاتر منصوب کرد.
انتصابات جدید در کانون پرورش فکری
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکم‌های جداگانه‌ای به ترتیب محمدرضا کریمی‌صارمی، حسین ربانی غریبی و امیر مشهدی عباس را به عنوان معاون تولید، مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور سینمایی و تئاتر منصوب کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری در نخستین حکم با انتصاب محمدرضا کریمی صارمی به‌عنوان معاون تولید کانون، بر اهمیت تمرکز بر تولید مبتنی بر اقتضائات فرهنگ بومی تاکید و دلیل آن را افزایش پرشتاب نیازهای کودکان و نوجوانان و هجوم مصنوعات و محصولات ناهمسو با فرهنگ ایران زمین و نسبت آن‌ها با مقوله‌هایی مانند معماری هویت و سنت و میراث‌های معنوی و همچنین اقتصاد فرهنگ و هنر برشمرده است.
مدیرعامل کانون در این حکم همچنین یادآوری کرده است که مجموعه تولیدات کانون باید علاوه بر داشتن ویژگی‌های «سرگرم کنندگی سازنده»، «جذابیت» و «به‌روز بودن»، در راستای تقویت هویت ایرانی اسلامی و حامل ایده‌های خلاق، نمادهای بومی و مهارت‌های زندگی مطلوب و حیات طیّبه باشند.
وی در همین حال یادآوری کرده است که توجه به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تولید (به عنوان فرآیندی منسجم دربستر یک نظام نوآوری) و تمرکز بر نمونه‌آفرینی هدف‌مند و در برگیرنده حوزه محصولات جانبی می‌تواند بخشی از خلاء موجود در این عرصه را جبران کند.
فاضل نظری در پایان اظهار امیدواری کرده است با تلاش مجدانه معاون تولید جدید کانون و همکاران آن مجموعه و از رهگذر نگاه به امکان فرآوری منابع محتوایی موجود، در مسیر تحقق اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدم‌های موثری برداشته شود.
بر اساس این گزارش محمدرضا کریمی‌صارمی از مدیران باسابقه کانون در حوزه سینمایی است که سال‌ها مدیریت سینما و تئاتر کانون در بیش از دو دهه گذشته، همچنین دبیری یازده دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را برعهده داشته است.
او که پیش از این مدیر کل امور سینمایی کانون بود دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات نمایشی است و داوری ده‌ها جشنواره عکس و فیلم داخلی و خارجی و تهیه کنندگی فیلم‌های کوتاه، سینمایی و تلویزیونی و نوار موسیقی را در کارنامه کاری‌اش در این سال‌ها ثبت شده است.
کریمی صارمی هم اکنون جایگزین حسین ربانی‌غریبی شده است در حالی که مدیر عامل کانون هم‌زمان و در حکم دیگری  معاون سابق تولید کانون را نیز به عنوان مشاور مدیرعامل منصوب و از تلاش‌های او در دو سال گذشته در این مسئولیت قدردانی کرده است.
این گزارش می‌افزاید فاضل نظری در سومین حکمی که صادر کرده است امیر مشهدی عباس مدیر مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون را به عنوان مدیر کل امور سینمایی و تئاتر کانون منصوب کرد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون در این حکم با اشاره به پیشنهاد معاون تولید کانون و با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه سینما و تئاتر در سپهر فرهنگی کودک و نوجوان و نقش ممتاز کانون در این گستره؛ اظهار امیدواری کرده است از رهگذر همکاری و مشارکت با بخش‌های فراکانونی و همچنین توجه به استعدادهای جوان این عرصه با ارایه خدمات و تولید محصولات فاخر در این زمینه و ادامه فعالیت‌های افتخارآمیز گذشته و بهره‌مندی از نوآوری و خلاقیت و هماهنگی با ارکان‌ و اجزای درون سازمانی در مسیر اهداف کانون قدم های موثری برداشته شود.
امیر مشهدی‌عباس هم‌اکنون مسئولیتی را برعهده گرفته است که محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید جدید کانون پیش از این برعهده داشت.
او کارگردان ده‌ها عنوان نمایش و چند فیلم‌ و سریال‌ تلویزیونی برای کودکان و نوجوانان بوده و در عین حال کارگردانی فیلم «دوچ» از آخرین فیلم‌های بلند سینمایی کانون را برعهده داشته است.
کد مطلب: 124094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *