۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۲

آغاز ثبت نام پزشک پژوهشگر

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ثبت نام پزشک پژوهشگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی از فردا شروع می‌شود، گفت: تاکنون ۴۵ داوطلب از این طریق جذب دانشگاه‌ها شده‌اند.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ثبت نام پزشک پژوهشگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی از فردا شروع می‌شود، گفت: تاکنون ۴۵ داوطلب از این طریق جذب دانشگاه‌ها شده‌اند.
دکتر آبتین حیدرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، به جزئیات پذیرش پزشک پژوهشگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره و اظهار کرد: برنامه پزشک پژوهشگر بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده که به پزشکان و دندان‌پزشکان برتر تعلق می‌گیرد. در واقع این برنامه با هدف رشد آکادمیک در راستای حمایت و کاستن از روند مهاجرت نخبگان پزشکی و دندان‌پزشکی به خارج از کشور طراحی و تدوین شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: برنامه فوق بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت است که به پزشکان و دندان‌پزشکان برتر تعلق می‌گیرد تا علاوه بر تحصیل در مقاطع بالینی تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ در یک زمینه خاص تخصصی مرتبط با رشته بالینی خود نیز آموزش دیده و مدرک PH.D را کسب کنند. 
حیدرزاده تأکید کرد: برنامه پزشک پژوهشگر مقطع جدید دانشگاهی نبوده و کریکولوم آموزشی آن عملا ترکیبی از محتوای دوره تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیب بالینی به علاوه دوره دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.d by Research) است.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ثبت نام برای شرکت در این دوره‌ها از فردا اول اسفند شروع می شود و تا ۱۲ این ماه ادامه دارد،  گفت: آیین‌نامه پزشک پژوهشگر بر اساس توافقنامه اجرای برنامه پذیرش پزشک پژوهشگر میان وزیر بهداشت و معاون علمی‌و فناوری رییس‌جمهور تدوین شده و طبق آن مراکز واجد شرایط برای میزبانی برنامه و افراد واجد شرایط برای ورود به برنامه به عنوان دستیار پزشک پژوهشگر انتخاب می‌شوند و این برنامه که از سال ۹۳ اجرایی شده است، تاکنون ۴۵ نفر پذیرش گرفته است.
دکتر حیدرزاده به مراحل پذیرش داوطلبان پزشک پژوهشگر اشاره کرد و گفت: توانایی‌های بالقوه در رهبری، تحقیق و آموزش نوآوری، تفکر انتقادی و تحلیلی، داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی، داشتن دانشنامه دکترای حرفه‌ای، پزشکی یا دندان‌پزشکی در یکی از دانشگاه‌های معتبر داخل یا خارج از کشور، کسب حداقل معدل ۱۶ در دکترای حرفه‌ای، شرکت در آزمون دستیاری تخصصی یا فوق‌ تخصصی و کسب حداقل ۹۰ درصد حدنصاب رشته محل، کسب موافقت و نیاز دانشگاه و مراکز تحقیقاتی مورد تأیید معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت بهداشت از مهمترین این شرایط است.
وی در پایان تأکید کرد: انتخاب داوطلبان برای پذیرش در پزشکی پژوهشگر بر اساس معدل کل محاسبه شده برای هر داوطلب و رأی نهایی اعضای کمیته مصاحبه کننده صورت می‌گیرد. در واقع دعوت از متقاضیان برای مصاحبه‌ای ساختارمند توسط اعضای کمیته ۹ نفره در صورت احراز شرایط ورود به برنامه پزشک پژوهشگر انجام می‌گیرد و البته جزئیات انتخاب داوطلبان و شرایط ورود از طریق مرکز سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد.
کد مطلب: 124101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *