۰
پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰

آغاز اولین روز رقابت داوطلبان دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی

اولین روز رقابت برای کسب صندلی‌های آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی(PH.D) و دکتری تخصصی پژوهشی یا فناوری محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی از صبح امروز پنج شنبه دوم تیر آغاز شد.
آغاز اولین روز رقابت داوطلبان دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی
اولین روز رقابت برای کسب صندلی‌های آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی(PH.D) و دکتری تخصصی پژوهشی یا فناوری محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی از صبح امروز پنج شنبه دوم تیر آغاز شد.
مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی(PH.D) و دکتری تخصصی پژوهشی یا  فناوری محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی روز گذشته پایان یافت و اولین روز رقابت داوطلبان این آزمون از صبح امروز پنج شنبه دوم تیر ماه سال جاری در ۳۳ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز شد.
تعداد ۱۴ هزار داوطلب در کنکور دکتری تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۹ هزار داوطلب زن و ۵ هزار داوطلب مرد هستند.
بر این اساس آزمون کتبی پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی(PH.D ) و دکتری تخصصی پژوهشی یا فناوری محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی تا فردا سوم تیر و در سه نوبت صبح و عصر پنجشنبه دوم تیرماه و صبح جمعه سوم تیر ماه برگزار می‌شود.
ساعت شروع آزمون نوبت صبح ۹ (شروع فرایند آزمون ۸ صبح) و ساعت شروع آزمون نوبت عصر ۱۵ (شروع فرایند آزمون ۱۴عصر) خواهد بود. ورود داوطلبان به جلسه آزمون بدون کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر ممنوع اعلام شده است.
آزمون فوق برای تمامی رشته‌ها به صورت کاغذی (دفترچه سؤالات و پاسخنامه کاغذی) برگزار می شود.
همچنین امکان شرکت پذیرفته‌شدگان یا انصرافی‌های آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۰، در آزمون سال ۱۴۰۱ فراهم شده است.
ظرفیت اولیه رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۳۶ نفر تعیین شده است.
بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی حذف شده و درس زبان انگلیسی عمومی با ۳۰ سوال (شامل ۱۰ سوال درک مطلب، ۱۰ سوال لغت و ۱۰ سوال گرامر) با ضریب ۳ برای همه رشته‌ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.
درصورتی که داوطلب، دانشجوی نیم سال آخر بوده و به هر دلیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل نشود، پس از اعلام نتایج، قبولی وی "کان لم یکن" خواهد شد.
داوطلبان برای شرکت در آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی و دکتری تخصصی پژوهشی صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره‌های دکتری تخصصی یا پژوهشی هستند.
افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی دانشگاه است، لازم است در تاریخ مقرر (مندرج در برگ اعزام) به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، چنانچه داوطلبان طبق مقررات نظام وظیفه ترخیص شوند، می‌توانند ادامه تحصیل دهند. در غیر این صورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.
مشمولان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها که در راستای "قانون نحوه تأمین هیأت علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها"در حال انجام خدمت هستند، پس ازقبولی در دانشگاه و پس از احراز شرایط، جهت ادامه تحصیل برابر فرآیند تعیین شده از خدمت ترخیص خواهند شد.
مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نشده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت نام از آنان نیستند.
کد مطلب: 166499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *