۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲

هوش مصنوعی جایگزین دستگاه‌ کارت زنی

شرکت ال جی از طراحی یک سیستم کنترل عبور مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده که با استفاده از فناوری تشخیص چهره کارکنان ادارات را شناسایی می‌کند.
شرکت ال جی از طراحی یک سیستم کنترل عبور مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده که با استفاده از فناوری تشخیص چهره کارکنان ادارات را شناسایی می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، سیستم یادشده در حین عبور کارمندان و ورود آنها به ادارات هویت آنها را شناسایی و زمان عبور و مرور آنها را ثبت می‌کند و از معطلی افراد در برابر درب‌های ورودی برای کارت زدن جلوگیری می‌کند.
این سیستم به طور آزمایشی در ۲۶ دفتر ال جی در شهر سئول در کره جنوبی نصب شده تا کارآیی و دقت آن مورد بررسی قرار بگیرد. در آینده سیستم مذکور در ۱۷۰ دفتر و مرکز اداری ال جی در داخل و خارج از کره جنوبی نصب خواهد شد.
ارائه این خدمات با همکاری شرکت هوش مصنوعی سنس تایم چین انجام شده و نرم افزار و سخت افزار ویژه نصب شده بر روی این سیستم با تشخیص دقیق چهره افراد، هویت آنها را در عرض تنها ۰.۳ ثانیه تشخیص می‌دهد.
ال جی مدعی است دقت این سیستم ۹۹ درصد بوده و حتی اگر فردی از عینک، نقاب، لوازم آرایشی و غیره استفاده کرده باشد، باز هم هویت وی قابل تشخیص است. همچنین برای ثبت هویت نیازی به مشاهده دقیق چهره از روبرو نیست و شناسایی افراد از هر زاویه‌ای صورت می‌گیرد.
این سیستم نیازی به هیچ گونه توقف در برابر دوربین، ثبت اثر انگشت یا کاربرد اسکنرهای خاص ندارد. برای افزایش دقت این سیستم در مرحله اول بیش از ۵۰ هزار عکس چهره مورد استفاده قرار گرفته است.
کد مطلب: 124106
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *