; ?>; ?> افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی طب سنتی - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۳

افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی طب سنتی

دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین، داروهای گیاهی و گردشگری سلامت ۲۹ بهمن در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به همت شرکت منیر تجهیز امین افتتاح شد.
افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی طب سنتی
دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین، داروهای گیاهی و گردشگری سلامت ۲۹ بهمن در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به همت شرکت منیر تجهیز امین افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، در این افتتاحیه دکتر محمد پناهی دبیر اجرایی دومین نمایشگاه و دکتر محمد جهانگیری رئیس انجمن خدمات بین المللی سلامت ایران و دکتر امین حقیقت دبیر شورای راهبری سلامت و جمعی از کارشناسان و دست اندرکاران، تولید کنندگان و صادر کنندگان و جمعی از هموطنان عزیزمان حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم دکتر محمد پناهی دبیر اجرایی نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه حدود ۷۰ شرکت فعال و معتبر حضور دارند. این شرکت ها ثابت کرده اند در این صنعت علیرغم تحریم‌های ظالمانه می‌توانند بسیار پربار و فعال عمل کرده و در کشور تاثیر گذار باشند.
وی ادامه داد در این نمایشگاه بسیاری از انجمن هایی که رابط بین المللی ما با کشورهای دیگر هستند حضور دارند همچنین حضور بیمارستان ها، کلینیک های طب سنتی، انجمن های مردم نهاد، انجمن طب سنتی و اتحادیه های بسیار خوب و فعال خصوصا اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان گیاهان دارویی حضور پیدا کرده اند. از طرفی مجموعه هایی همچون آموزشگاه ها و کارشناسان تولید کننده گیاهان دارویی و کارآفرینان هم حضور خواهند داشت.
پناهی افزود: حامیان این نمایشگاه وزارت بهداشت، دفتر طب سنتی، وزارت میراث فرهنگی، وزارت جهادکشاورزی، سازمان‌ نظام‌ پزشکی، دبیرخانه شورای راهبری سلامت، اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی، انجمن های مختلف، هلدینگ رضوی، انجمن ارگانیک ایران و غیره هستند.
پناهی در پایان ادامه داد: در حوزه اجرا نیز شورای سیاستگذاری هم در بحث توریسم سلامت و هم در بحث طب سنتی همکاری زیادی با دیگر دستگاه‌ها داشته است.
در ادامه این افتتاحیه دکتر جهانگیری رئیس انجمن خدمات بین المللی سلامت ایران ضمن تقدیر و تشکر از حضور شرکت‌ها و دست اندرکاران نمایشگاه گفت: این شرکت ها با سرمایه خودشان به این موفقیت رسیده در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و ما از آنها برای حضورشان تشکر و قدردانی میکنیم.
جهانگیری با طرح این سوال که در دومین نمایشگاه طب سنتی، طب جایگزین، داروهای گیاهی و گردشگری سلامت به دنبال چه چیزی هستیم ادامه داد: همه این تلاش ها برای سلامت مردم و جامعه است تمام حضورمان برای همگرایی و تلفیق در علوم مختلف در طب نوین، طب گیاهی، کلاسیک و تجهیزات هدف حفظ و ارتقای سلامت جامعه و مردم می باشد امروز بحران کرونا نشان داد نیاز به وحدت ضروری است و به هیچ وجه کشور و نژاد مهم نیست بلکه همه دنیا نگران هستند و باید از همه ظرفیت ها برای رفع این گونه مسائل استفاده شود.
وی ادامه داد: نکته بعدی موضوع سلامت و گردشگری سلامت بوده که می‌توان نقطه عطف باشد. کشور عزیزمان ایران برای این موضوع در منطقه حرف برای گفتن بسیار دارد و باید فقط کنار هم بنشینیم و به نتیجه مطلوب برسیم ما باید دست به دست هم داده کنار بخش خصوصی و کنار یکدیگر کارها را رقم بزنیم و حتما باید برنامه جامع ارائه کنیم.
در ادامه افتتاحیه دکتر امین حقیقت دبیر شورای راهبری سلامت در خصوص صنعت گردشگری گفت: اتفاقات اخیر این ذهن را ایجاد کرد که باید وابستگی به نفت از بین برود و مورد دیگری جایگزین آن شود این صنعت می تواند صنعت گردشگری باشد که در همه حوزه ها می تواند مورد استفاده قرار گرفته و تاثیرگذار باشد.
حقیقت ادامه داد: گردشگری سلامت بخش مهمی از صنعت گردشگری است و باید اشاره نمود که ایران از نظر جاذبه گردشگری بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد اما طبق آمار گردشگری رتبه ۸۹ را دارد اما برای گردشگری سلامت رتبه ایران ۴۱ می باشد پس می توان از این موقعیت نهایت استفاده را نمود.
در پایان دبیرخانه نمایشگاه اعلام کرد: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۵ هزارمتر و با حضور ۷۰ شرکت تخصصی که با حمایت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجمن خدمات بین‌المللی سلامت و سایر انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط به مدت ۴ روز از ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند در سالن ملل مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد ازظهر برگزار می‌شود.
کد مطلب: 124152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *