۰
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹

هفت نفر در اعتراضات دهلی کشته شدند

پلیس دهلی نو روز سه شنبه اعلام کرد وضعیت امنیتی در منطقه شامل شرق پایتخت هند همچنان شکننده است و قربانیان خشونت ها و اعتراضات به اصلاحات قانون شهروندی هند به هفت نفر رسیده است.
پلیس دهلی نو روز سه شنبه اعلام کرد وضعیت امنیتی در منطقه شامل شرق پایتخت هند همچنان شکننده است و قربانیان خشونت ها و اعتراضات به اصلاحات قانون شهروندی هند به هفت نفر رسیده است.
به گزارش ایرنا نشریه " تایمز او ایندیا" روز سه شنبه نوشت: یک مقام پلیس  گزارش داد که در درگیری های روز گذشته یک مقام پلیس و همچنین ۶ نفر دیگر کشته شدند. در این درگیری ها بیش از ۷۶ نفر نیز مجروح شده اند. موارد جدید پرتاب سنگ و درگیری میان مردم محلی  به وقوع پیوسته است و وضعیت در مناطق موج پور و براهم پوری  دهلی بسیار شکننده است.
به گزارش پلیس روز دوشنبه دو گروه موافق و مخالف اصلاحات قانون شهروندی هند در منطقه «باجان پورا» در دهلی نو با یکدیگر درگیر شدند. این درگیری ها در روز سه شنبه نیز ادامه یافت.
آمیت شاه وزیر کشور هند در جلسه ای اضطراری با مقامات دولت دهلی وضعیت امنیتی این شهر را بررسی کردند.
وزیر کشور هند همچنین با متهم کردن احزاب مخالف اعلام کرد که حزب عام آدمی به رهبری آرویند کجریوال سروزیر ایالت دهلی مسوول بروز این خشونت ها می باشد.
معترضان روز گذشته یک پمپ بنزین را در شمال شرق دهلی به آتش کشیدند. به گفته مقامات هندی شب گذشته افراد ناشناس یک بازار لاستیک را در این منطقه به آتش کشیده اند.
با ادامه ناآرامی ها در دهلی، پلیس در شمال شرق این شهر محدودیت رفت و آمد وضع کرده و اجتماع بیش از ۲ نفر را در این منطقه ممنوع کرده است.
ناآرامی ها در دهلی نو در طول سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اتفاق می افتد. ترامپ روز گذشته وارد شهر احمد آباد در ایالت گجرات شد. پس از احمد آباد وی به همراه خانواده خود به تاج محل در شهر آگرا رفت. رییس جمهوری آمریکا صبح امروز در دهلی نو به صورت رسمی مورد استقبال قرار گرفت.
اعتراضات به اصلاحات قانون شهروندی، طرح ثبت‌نام شهروندان و طرح آمارگیری شهروندان چندین ماه است که در هند ادامه داشته است.
اصلاح قانون  شهروندی هند  در تاریخ  ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود.
اصلاح قانون شهروندی باعث شکل گیری اعتراضات گسترده در سرتاسر هند شده است. معترضان معتقدند که این اصلاحات به همراه طرح ملی ثبت نام شهروندان سبب هدف قرار گرفتن مسلمانان و تبعیض علیه آنان خواهد شد.
نارندرا مودی نخست وزیر هند،    یک کارزار تبلیغاتی عمومی برای برطرف کردن تفسیرهای غلط از این قانون را آغاز کرده است. نخست وزیر هند که از حامیان سرسخت این اصلاحات است اعلام کرده این اصلاحات به هیچ وجه علیه شهروندان مسلمان هند نیست.
کد مطلب: 124460
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *