۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۱

تیم اقتصادی دولت باید محاکمه شود

سایت الف وابسته به احمد توکلی در مطلبی انتقادی، به عملکرد نمایندگان مجلس در طرح سوال و جمع آوری پیاپی امضا برای استیضاح وزرا اعتراض کرد.
به گزارش فرارو، این سایت در یادداشت با بیان این که "حکایت این روزهای مجلس حکایتی غریب است"، نوشت: «مجلس و یا بهتر است بگوییم تفکری که هفت سال و اندی از دولت در برابر هر اقدام درست و غلطی حمایت کرد حالا این روزها قلم به دست گرفته است و سئوالات خود را سیاهه می کند. این سئوال ها و یا احیانا استیضاح ها هم مسئولین مختلفی از وزیر تا رئیس را درگیر کرده است.»
بنا به نوشته این سایت؛ چه تیم اقتصادی دولت را مقصر وضع موجود بدانیم و چه ندانیم؛ تغییر و محاکمه تیم اقتصادی بی کفایت دولت فعلی، یک پیش مطالبه قطعی و لا یتغیر است. این افراد دیر یا زود باید در مقابل قاضی بایستند و بابت خسارتی که به ملت و کشور ایران زده اند، پاسخگو باشند. اگر این دنیا نشد، آن دنیا...
سایت "الف" در ادامه تاکید کرد "تغییر هر یک از اجزا دولت در شرایط کنونی که چند ماه به پایان دولت باقی نمانده است عملا آن بخش را دچار آسیب خواهد کرد."
نویسنده این یادداشت در ادامه با اشاره به مطرح شذن طرح های استیضاح وزرا در مجلس نوشت: «استیضاح دولت با وجود همه محسناتی که دارد اگر نخواهد به نتیجه برسد، حتی مطرح کردنش نیز به صلاح نیست زیرا اولین قربانی این وضعیت اقتصاد است.»
سایت توکلی در ادامه تصریح کرد: «دلسوزان تازه از راه رسیده که امروز سودای سئوال و استیضاح در سر دارند باید آن روز که در جریان تصویب لایحه بودجه سال ۸۵ صدای منتقدین بلند شد فکر امروز را می کردند و نمایندگان را از پیروی اقتصاد دانان مجلس منع نمی کردند. آن هنگام که یک حقوق دان به خود اجازه داد در مسایل اقتصادی نظر بدهد و به تئورسین دولت تبدیل شود و تز معروفش را در خصوص"میزان حجم نقدینگی به اندازه تولید ناخالص داخلی" مطرح کرد باید به این فرد تو دهنی می زدند که نزدند.»
الف در پایان نوشت: «عملکرد اقتصادی دولت دهم، به یک کابوس شبیه است. کابوسی که اثر واقعی آن در خالی شدن سفره فقرا، خط قرمز کشیدن دور متهمان دانه درشت، سقوط بی سابقه ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم و ندانم کاری های پی در پی در سیاستگذاری های اقتصادی دیده می شود. استیضاح شاید دل مردم را خنک کند اما قطعا اثری مثبت در روند اقتصاد ایران نخواهد داشت. پس بهتر است این چند صباح دیگر را هم تحمل کرد تا در ۱۲ مرداد سال آینده این کابوس اقتصادی به پایان برسد...»
کد مطلب: 12466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *