۰
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۴
سازمان بهداشت جهانی:

آمارهای ایران درخصوص کرونا مشکلی ندارد

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت که این سازمان «سازوکارهای» مشخصی برای بررسی حقایق دارد و از این طریق مشکلی در آمارهای ایران درخصوص کرونا نمی‌بیند.
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت که این سازمان «سازوکارهای» مشخصی برای بررسی حقایق دارد و از این طریق مشکلی در آمارهای ایران درخصوص کرونا نمی‌بیند.
به گزارش ایرنا «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبری" سی‌ان‌بی‌سی"گفته  که این سازمان شواهدی مبنی بر اشکال در آمار ارایه شده از سوی ایران پیرامون مبتلایان و قربانیان کرونا مشاهده نکرده است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا از تفاوت آمار رسمی ایران با آنچه برخی رسانه‌ها اعلام می‌کنند نگران نیست، گفت: گزارش‌هایی در رسانه‌ها هست، اما اینجا سازمان جهانی بهداشت است و همانطورکه می‌دانید یک سازمان فنی است و باید واقعیت‌ها را بررسی کند. ما چیزهایی را که خبرنگاران می‌گویند، تکرار نمی‌کنیم... ما سازوکار خود را داریم و از این طریق چنین چیزی را مشاهده نکرده‌ایم.
برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی در آمار رسمی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت ایران تشکیک کرده و شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران را بسیار بیشتر از آمار رسمی دانسته اند.
کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت جمعه‌شب در مورد ادعای ۲۱۰ جان‌باخته ناشی از ابتلا به کرونا به ایرنا گفت: ادعای شبکه بی‌بی‌سی فارسی بی‌ربط است و باز هم به کاهدان زده است.
وی افزود: کرونا برای مردم دنیا رنج و بیماری است، ولی برای این شبکه‌های ماهواره‌ای و همتایانشان در شبکه سعودی و آلبانی، نان‌آور شده و مطامع پست سیاسی را در اضطراب و نگرانی ملت‌ها جست‌وجو می‌کنند و از این راه متاسفانه ارتزاق می‌کنند.
وی ادامه داد: حتی تعداد افرادی که در همین بازه زمانی از سندرم‌های حاد تنفسی فوت کرده‌اند هم شاید به این عدد نرسد. در نتیجه این ادعا کاملا کذب است و البته عامدانه تنظیم شده و حتی بر خلاف رویه مرسوم رسانه‌های حرفه‌ای به هیچ منبعی هم اشاره نشده و کاملا هدفدار است و هدفی جز ایجاد رعب و هراس در میان مردم ایران ندارد.
جهانپور گفت: اطلاع رسانی شفاف و دقیق ایران در موضوع کرونا در حالی که اغلب کشورها یا توان شناسایی و ثبت داده‌ها در این سطح را ندارند یا آمار را به دلایل سیاسی و اقتصادی کتمان می‌کنند، بسیاری را گرفتار کرده است. اطلاعات ارائه شده توسط بی بی سی در این مقطع کاملا کذب است. چنانکه همه آنچه در هفته‌های گذشته در این موضوع جعل شد، بی پایه بودن آن مشخص شد و این موضوع نیز چنین است.
وی اظهار کرد: از نگاه ما در نظام سلامت، کرونا یک معضل سلامت و یک موضوع انسانی است و بنای پیوند زدن آن با سیاست را نداریم. قطار سلامت را بر خلاف بدخواهان این ملت، هرگز به لکوموتیو سیاست و حاشیه‌های آن پیوند نخواهیم زد.
آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور یکهزار و ۵۰۱ نفر است و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.
کد مطلب: 124883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *