۰
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۲
بهداشت جهانی هشدار داد:

کرونا همچنان اروپا را تهدید می‌کند

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: کووید-۱۹ همچنان تهدیدی برای اروپا محسوب می شود و باید از سفرها اجتناب شود. واکسن ها علیه انواع جهش یافته ویروس کرونا موثر هستند اما افزایش رفت و آمدها می تواند انتقال بیماری را تشدید کند.
کرونا همچنان اروپا را تهدید می‌کند
سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: کووید-۱۹ همچنان تهدیدی برای اروپا محسوب می شود و باید از سفرها اجتناب شود. واکسن ها علیه انواع جهش یافته ویروس کرونا موثر هستند اما افزایش رفت و آمدها می تواند انتقال بیماری را تشدید کند.
به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین به نقل از سازمان جهانی بهداشت نوشت: به نظر می رسد واکسن های کووید در اروپا در برابر همه انواع ویروس کرونا مصونیت ایجاد می کنند اما پیشرفت در این منطقه همچنان «شکننده» است و باید با خودداری از سفرهای بین المللی از انتقال سریع و خیز دوباره ویروس های خطرناک جلوگیری شود.
هانس کلوگ مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا روز پنجشنبه گفت تعداد مبتلایان رسمی هفتگی در اروپا تقریبا ۶۰ درصد کاهش داشته و از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در اواسط ماه آوریل (فروردین) به حدود ۶۸۵ هزار نفر در هفته گذشته رسیده است و در عین حال شمار تلفات کرونایی نیز کاهش داشته است اما سرعت ابتلا همچنان در هشت کشور بالا بوده است.
کلوگ گفت: همه گیری هنوز تمام نشده است. افزایش رفت و آمدها و معاشرت ها باعث انتقال سریع تر ویروس خواهد شد... در مواجهه با تداوم تهدید بیماری و عدم قطعیت های جدید باید جانب احتیاط را رعایت و از سفرهای بین المللی پرهیز کرد.
وی همچنین اظهار داشت: رهبران اروپا نباید اشتباهی را که سال گذشته همین موقع مرتکب شدند تکرار کنند؛ اشتباهی که باعث تشدید فشار همه گیری بر نظام سلامت و بهداشت کشورها، جوامع و اقتصاد شد.
کلوگ گفت ویروس نوع B.۱.۶۱۷ که در هند شناسایی شده دستکم در ۵۳ کشور اروپا سرایت کرده که بیشتر موارد مربوط به سفرهای بین المللی است ولی اکنون سرایت از داخل نیز رخ می دهد.
وی گفت ما هنوز در حال کسب آگاهی درباره ویروس جدید هستیم اما این ویروس بسرعت می یابد جایگزین نوع ویروس شناسایی شده در انگلیس شده است که اکنون بیشترین علت ابتلا در اروپا را تشکیل می دهد.
این مقام سازمان جهانی بهداشت توضیح داد واکسن ها دربرابر ویروس جهش یافته موثر هستند و انواع جهش یافته تاکنون در مقابل واکسن های تایید شده موجود واکنش نشان می دهند اما از آنجایی که فقط ۲۳ درصد از مردم منطقه تاکنون یک دوز واکسن را دریافت کرده اند و تنها ۱۱ درصد هر دو دوز را گرفته اند، دولت ها و شهروندان همچنان باید محتاط باشند.
کاترین اسمال وود مقام ارشد اداره اضطرار اروپا در سازمان جهانی بهداشت نیز گفت، هنوز دشوار می توان فهمید که ویروس هندی تا چه اندازه قابل سرایت است.
وی با اشاره به زیرشاخه های فرعی ویروس هندی گفت دستکم یک نوع از آن در کنار ویروس انگلیسی قابلیت سرایت سریعی دارد و در بخش های از انگلیس و دیگر کشورهای اروپا رویت شده است. سازمان جهانی بهداشت در حال شناسایی و رهگیری آن است و اطلاعاتی درباره آن کسب کرده ایم. در حال بررسی اطلاعات برای ارائه توضیحات دقیق تر درباره مشخصات آن هم از نظر قابلیت انتقال و هم مقاومت آن دربرابر هر گونه مصونیتی هستیم.
طبق آخرین آمار کرونا تاکنون در جهان  باعث ابتلای بیش از ۱۶۵ میلیون نفر شده و بیش از ۳ میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.
کد مطلب: 150722
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *