۰
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰

کاشت نمادین درخت در استانداری سمنان

همزمان با آغاز هفته منابع‌طبیعی و روز درختکاری، استاندار سمنان با غرس چند اصله نهال، ضمن نکوداشت این سنت حسنه، مردم را به توسعه فرهنگ کاشت و نگهداری از درخت فراخواند.
همزمان با آغاز هفته منابع‌طبیعی و روز درختکاری، استاندار سمنان با غرس چند اصله نهال، ضمن نکوداشت این سنت حسنه، مردم را به توسعه فرهنگ کاشت و نگهداری از درخت فراخواند.
علیرضا آشناگر در حاشیه غرس این چند اصله نهال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخلاف سال‌های قبل به دلیل شیوع کروناویروس و توصیه‌های ستاد مبارزه با کرونا، امسال کاشت نمادین درخت با حضور جمع محدودتری از مسوولان انجام شد.
وی از ترویج درختکاری به عنوان یک سنت حسنه نام برد و افزود: برای زندگی بهتر نیازمند توسعه بیش از پیش فرهنگ درختکاری هستیم.
استاندار سمنان از درخت و فضای سبز به مثابه ریه‌های شهرها نام برد و گفت: اهمیت درخت در ایامی از سال که هوا آلوده‌تر است بیش از پیش برای عموم مردم نمایان می‌شود چرا که درختان در شرایطی که هوا آلوده و با آلاینده همراه است به تلطیف هوا کمک می‌کند.
آشناگر با بیان اینکه درختکاری و توسعه فضاهای سبز در شهرهای مناطق خشک و کویری و از جمله در استان سمنان از اهمیت بیشتری برخوردار است ادامه داد: مردم این دیار از دیرباز به سنت نیکوی درختکاری توجه ویژه داشته‌اند.
این مقام ارشد اجرایی بر لزوم گسترش فرهنگ درختکاری تاکید و کرد از عموم مردم استان خواست با کمک شهرداری‌ها و ادارات منابع طبیعی به توسعه فضای سبز و درختکاری بیشتر در این ایام از سال در جای جای استان کمک کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز از برنامه‌ریزی برای غرس و توزیع رایگان 500 هزار اصله نهال در این استان طی هفته منابع طبیعی و درختکاری خبر داد.
علینقی حیدریان ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه 15 تا 21 اسفندماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده اظهار کرد: توزیع ۵۰۰ هزاراصله نهال  تولیدی در نهالستان‌های شهید عموزاده سمنان و چغولگیر شاهرود آغاز شده است.
وی با بیان اینکه این نهال‌ها به صورت رایگان بین مردم و دستگاه‌ها توزیع می‌شود خاطرنشان کرد: شعار هففته منابع طبیعی و روز درختکاری «نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» است.
کد مطلب: 125027
برچسب ها: سمنان درختکاری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *