۰
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۰

تشدید نظارت‌ها بر توزیع اقلام بهداشتی

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دادستانی و سازمان تعزیرات حکومتی با بازدیدهای مستمر در بحث احتکار اقلام و لوازم بهداشتی کشفیاتی داشتند به گونه‌ای که سه انبار خانگی کشف و ۲ نفر که اقلام بهداشتی را به استان‌های دیگر به قصد گرانفروشی قاچاق می‌کردند، بازداشت شدند و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به زندان معرفی شدند.
 معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دادستانی و سازمان تعزیرات حکومتی با بازدیدهای مستمر در بحث احتکار اقلام و لوازم بهداشتی کشفیاتی داشتند به گونه‌ای که سه انبار خانگی کشف و ۲ نفر که اقلام بهداشتی را به استان‌های دیگر به قصد گرانفروشی قاچاق می‌کردند، بازداشت شدند و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به زندان معرفی شدند.
مهدی ولی‌زاده، معاون دادستان قزوین در تشریح این خبر گفت: متاسفانه علیرغم هشدارهای گذشته، افرادی سودجو و فرصت‌طلب اقدام به گرانفروشی و احتکار اقلام و لوازم بهداشتی از جمله ماسک و ژل ضدعفونی کردند که دستگاه قضایی در این خصوص ورود به موقع و جدی داشت و از همه ضابطان و دستگاه‌های متولی خواسته‌ایم که نظارت‌های خود را تشدید کنند تا شاهد سوداگری افراد سودجو نباشیم. 
بنا بر اعلام روابط عمومی دادستانی قزوین، وی به مجازات قانونی محتکران اشاره و هشدار داد: بر اساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که اخلال در شبکه توزیع و نظام اقتصادی به صورت گسترده انجام گیرد و نظم اقتصادی را مختل کند، مجازات افساد فی‌الارض در انتظار آنها خواهد بود و در صورت قطعیت به مجازاتی همچون اعدام محکوم خواهند شد.
این مسئول همچنین بیان کرد: دادستانی و سازمان تعزیرات حکومتی با بازدیدهای مستمر در بحث احتکار اقلام و لوازم بهداشتی کشفیاتی داشتند به گونه‌ای که سه انبار خانگی کشف و ۲ نفر که اقلام بهداشتی را به استان‌های دیگر به قصد گرانفروشی قاچاق می‌کردند، بازداشت شدند و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به زندان معرفی شدند.
وی در ادامه تصریح کرد: مراجع قضایی یکی از اماکن شلوغ و پر رفت و آمد است و به دلیل مراجعین مختلف شدیداً در معرض پخش ویروس کرونا در صورت ابتلاء قرار دارد و به شهروندان محترم توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان از مراجعه غیر ضروری به مراجع قضایی جدا خودداری کنند.
این مقام قضایی استان گفت: اقدامات مختلفی به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس از سوی قوه قضاییه برنامه‌ریزی و طراحی شده و بر اساس بخشنامه معاون اول قوه قضاییه، عدم حضور مردم جهت معرفی شهود، ادای اظهارات، بیان دفاعیات، پیگیری پرونده، اعتراض به آراء و قرارها موجه خواهد بود و شهروندان محترم می‌توانند لوایح خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به شعب رسیدگی ارسال کنند.
معاون دادستان مرکز استان قزوین در ادامه توصیه کرد: یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از شیوع این بیماری رعایت بهداشت فردی و عمومی است و از مردم خواستاریم حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و از حضور غیرضروری در اماکن و معابر پر رفت و آمد، شلوغ و تجمعات جدداً خودداری کنند که باید نسبت به این موضوع از سوی دستگاه های متولی، صدا و سیما و رسانه ها فرهنگ‌سازی صورت گیرد و راهکارها و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی به شهروندان آموزش داده شود تا از شیوع این ویروس پیشگیری و جلوگیری شود.
وی در ادامه هشدار داد: دستگاه قضایی با استقرار بازرسان بر روند تولید و توزیع اقلام بهداشتی نظارت دارد و دستگاه‌های متولی نیز مکلفند نظارت‌های خود را تشدید کنند تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود و بدون شک برخورد دستگاه قضایی با متخلفان شبکه تولید، توزیع و عرضه و همچنین محتکران اقلام و لوازم بهداشتی سخت و بدون اغماض خواهد بود.
ولی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات این حوزه سریعاً موارد را از طریق سامانه پیامکی به شماره ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به دادستانی اعلام کنند تا پیگیری‌ها و اقدامات مقتضی صورت گیرد.
کد مطلب: 125046
برچسب ها: گران فروشی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *