۰
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۹

جمع آوری‌ 80 سگ که سرفه می کردند

مدیر عامل شرکت سامان دهی صنایع و مشاغل شهر تهران بااشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام شده برای مقابله با کرونا از تعطیلی برخی مراکز جمعیتی از جمله 42 بازار روز و چهار مرکز خرید و فروش خودرو خبر داد.
مدیر عامل شرکت سامان دهی صنایع و مشاغل شهر تهران بااشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام شده برای مقابله با کرونا از تعطیلی برخی مراکز جمعیتی از جمله 42 بازار روز و چهار مرکز خرید و فروش خودرو خبر داد.
به گزارش ایسنا، تحصیلی در نشست مجازی امروز دوشنبه در تشریح اقدامات شرکت سامان دهی صنایع و مشاغل شهر تهران در مقابله با کروناویروس گفت: ما هم مانند سایر دستگاههای زیر مجموعه معاونت خدمات شهری از نخستین روز  شیوع بیماری و پس از تقسیم وظایف در چند بخش اقدامات پیشگیرانه را آغاز کردیم.
وی افزود:‌در نخستین بخش صیانت و حفظ سلامت پرسنل شرکت با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان مد نظر قرار گرفت که در این مسیر ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای پرسنل تهیه شد و سه دستگاه تب سنج نیز در سه ساختمان اصلی شرکت قرار داده شد تا به این ترتیب از پرسنل شرکت مراقبت و کنترل لازم انجام شود.
وی ادامه داد:‌در گام دوم 50 درصد پرسنل تقلیل پیدا کرد و 50 درصد مابقی نیز به صورت دو شیفت بکار گرفته شدند. با تایید ستاد بحران و دستور معاونت خدمات شهری شهرداری تهران 42 بازار روز که تقریبا ده هزار فروشنده در آنها مشغول به کار هستند را به عنوان یکی از بزرگترین مراکز اجتماع مردم تعطیل کردیم و با همکاری مناطق از ورود به این محل‌ها جلوگیری به عمل آمد.
مدیر عامل شرکت سامان دهی صنایع و مشاغل شهر تهران، در بخش دیگری از صحبت‌های  خود به تعطیلی دو بازار بزرگ پرندگان در شرق و غرب تهران اشاره کرد و افزود: چهار مرکز خرید و فروش خودرو که روزانه بیش از 5 هزار ورودی خودرو داشتند به عنوان یکی دیگر از مراکز پرجمعیت که می‌توانست زمینه انتقال این ویروس را فراهم کنند تعطیل شدند.
وی افزرود:‌در مرحله بعد کار وارد فاز اجرایی از جمله ضد عفونی و گند زدایی محل‌های تحت نظارت این شرکت شد . از روز پنج شنبه هفته گذشته تا به امروز 40 دستگاه محلول پاش تهیه و در اختیار جایگاههای 22 گانه عرضه سی ان جی در تهران قرار گرفت. علاوه بر این سوختگیری در این جایگاهها توسط رانندگان ممنوع  و اپراتورهای جایگاهها به ماسک و دستکش مجهز شدند.
وی ادامه داد:‌ شب گذشته 22 جایگاه عرضه سی ان جی در تهران ضد عفونی شدند و محلول پاش‌ها نیز در اختیار آنها قرار گرفت تا به صورت روزانه به هر میزان که لازم است کار ضد عفونی در جایگاهها انجام شود.
همچنین هشت دستگاه محلول پاش برای ضد عفونی دکه های سطح شهر پیش بینی شده، مقرر شد که سه دستگاه محلول پاش در ساختمانهای اداری شرکت و دو دستگاه نیز در بازار جنت آباد و حکیمیه به صورت ثابت قرار گرفته‌اند و پشتیبانی مواد ضد عفونی آنها نیز انجام می‌شود. همچنین پنج دستگاه محلول پاش آماده به خدمت تهیه شده تا در صورت نیاز به مناطق به صورت موردی کمک کنند.
وی در خصوص  حیوانات شهری و جمع آوری و ساماندهی آنها نیز گفت: 80 قلاده سگ که سرفه می‌کردند از اطراف بیمارستان مسیح دانشوری و پارک لویزان جمع آوری شدند. در قرنطینه‌های جدا و دور از سایر حیوانات نگهداری می‌شوند. از وزارت بهداشت نیز کمک خواستیم تا بررسی شود که این حیوانات می‌توانند ناقل بیماری باشند یا خیر که منتظر پاسخ هستیم. اکیپ‌های ما در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برای جمع‌آوری این حیوانات از سطح شهر مامور هستند تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.
وی ادامه داد: حدود 4000 پوستر تایید شده ستاد بحران در سطح شهر در تمام کیوسک‌ها نصب شده است.
تحصیلی  در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی دستفروشان به ویژه در ایام پایانی سال گفت:  42 بازار روز را تعطیل کردیم و با توجه به ایام پایانی سال بسیاری از دست فروشان اقلامی را برای فروش تهیه کرده بودند بازارها تعطیل شده لذا این اجناس روی دست آنها مانده و ممکن است مجبور شوند در سطح شهر آنها را عرضه کنند.
وی ادامه داد:‌ کرونا ویروس موضوعی عمومی در کشور است و تجربه آن در سایر کشورها نشان می‌دهد در وهله اول با فرهنگ سازی و کمک خود دست فروشان سعی شده آنها را تعطیل کنند. ولی در تهران برخی نقاط ممانعت‌هایی وجود دارد و مقرر شده با هماهنگی شرکت شهربان بتوانیم برنامه ریزی دقیقی در این بازه داشته باشیم.
تحصیلی در خصوص کافه‌های سیار نیز گفت: از یک ماه پیش با همکاری شهرداری منطقه یک تمامی کافه‌های سیار جمع آوری شده به سایر مناطق نیز نامه زده‌ایم و درخواست جمع آوری آنها را کرده‌ایم و طبق مصوبه مشاغل بی‌کانون و و سیار که اخیرا در شورا به تصویب رسیده و آیین نامه اجرایی آن نیز تدوین شد، با چارچوبی معین اجازه دهیم آنها در برخی از نقاط شهر فعالیت داشته باشند.
وی در خصوص تعیین نظام تامین خسارت دستفروشان و مشاغلی که در این ایام تعطیل شدند با هدف جبران خسارت به آنها گفت: قطعا از 42 بازار روزی که تهیه شده اجاره دریافت نخواهد شد و  در سال آینده نیز با اولویت با همین افراد قرار داد بسته خواهد شد. همچنین شهرداری در حالی بررسی است تا با کمیته امداد و سایر دستگاهها اگر راهی باشد بتوان کمک هزینه‌ای برای دستفروشان در نظر گرفته شود.
کد مطلب: 125233
برچسب ها: سگ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *