۰
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳

خودقرنطینگی از طرف مردم جدی گرفته شود

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به وضعیت قرمز این استان بر ضرورت تأسیس بیمارستان صحرایی، تخصیص اعتبارات ویژه مالی، اعزام پرستار، غربالگری جدی‌تری ورودی شهرها و همکاری بیشتر مردم تأکید کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به وضعیت قرمز این استان بر ضرورت تأسیس بیمارستان صحرایی، تخصیص اعتبارات ویژه مالی، اعزام پرستار، غربالگری جدی‌تری ورودی شهرها و همکاری بیشتر مردم تأکید کرد.
علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان مازندران گفت: تلفات استان مازندران کنترل نشده است، بیماران به وفور به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. همچنین امکانات بهداشتی و درمانی و همچنین کالاهای ضدعفونی کننده به اندازه کافی وجود ندارد و دارو نیز کم است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت:‌ بعضی از پرستاران ما دچار این بیماری شده و اکنون از چرخه خدمت خارج هستند، ما نیازمند آموزش و جذب پرستاران جدید هستیم یا اینکه می‌توانیم از شهرهای دیگر پرستار اعزامی داشته باشیم.
این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در مورد همکاری مردم در مبارزه با ویروس کرونا گفت: مردم باید مشارکت بیشتری داشته باشند. تک تک مردم باید اصول بهداشتی و مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا را رعایت کنند. بعضی هنوز بیماری را جدی نگرفته‌اند. به نظر می‌رسد که باید همکاری و مشارکت جدی‌تری از سوی مردم صورت گیرد.
شاعری در خصوص کنترل ورودی شهرها استان مازندران گفت: غربالگری در ورودی‌های شهرهای مازندران چندان جدی گرفته نمی‌شود. کسانی که مشکوک به کرونا هستند تحت هیچ شرایطی نباید وارد استان مازندران شوند. بارها گفته‌ام و الان تأکید می‌کنم که مازندران باید قرنطینه کامل شود. مازندران وضعیتی بحرانی دارد و با توجه به اینکه استانی مسافرپذیر است اگر قرنطینه نشود، سلامت شهروندان به خطر می‌افتد.
نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس در مورد ضرورت همکاری مردم گفت: مردم باید در منزل بمانند و دید و بازدید و مسافرت را ممنوع کنند. پروژه خودقرنطینگی از طرف مردم با رعایت اصول بهداشتی باید جدی گرفته شود.
وی در خصوص ضرورت ضدعفونی معابر و خیابان‌های اصلی گفت: ارتش، سپاه و نیروهای بسیجی باید به شکل جدی‌تری اماکن عمومی و خیابان‌های اصلی را ضدعفونی کنند تا شاید زنجیره شیوع بیماری کمتر شود.
شاعری افزود: ایام عید فرصتی برای کنترل شیوع بیماری است. دولت باید امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز برای مبارزه با کروناویروس را تأمین کند. برای مازندران که اوضاعی بحرانی دارد باید اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا ملزومات پزشکی و درمانی مورد نیاز خریداری شود.
نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس با بیان اینکه «سابقا به ضرورت تأسیس بیمارستان صحرایی تأکید کرده‌ام» گفت: در سه نقطه یعنی شرق، مرکز و غرب مازندران باید بیمارستان صحرایی تأسیس شود.
شاعری در خصوص وضعیت کلی استان مازندران گفت: هنوز در مرحله پیک به سر می‌بریم. حداقل می‌توانم بگویم استان مازندران از پیک بیماری عبور نکرده زیرا آمار تلفات سیر صعودی دارد. بنده معتقدم تا زمانی که حتی یک نفر آلوده به این ویروس باشد، نباید اعلام وضعیت عادی شود. وضعیت مازندران قرمز است. مسئولان باید در حال آماده باش به سر ببرند و مردم همکاری بیشتری بکنند.
کد مطلب: 125759
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *