۰
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۵

پیام بیژن زنگنه به مناسبت ملی شدن نفت

وزیر نفت در پیامی با گرامیداشت روز ملی شدن صنعت نفت و تبریک نوروز، گفت: صنعت نفت ایران سال ۱۳۹۸ از آغاز تا پایان، سنگر نخست مواجهه با دشمنی آمریکا و مرکز ثقل تحریم‌های غیرقانونی آن کشور و متحدانش علیه مردم ما بود.
وزیر نفت در پیامی با گرامیداشت روز ملی شدن صنعت نفت و تبریک نوروز، گفت: صنعت نفت ایران سال ۱۳۹۸ از آغاز تا پایان، سنگر نخست مواجهه با دشمنی آمریکا و مرکز ثقل تحریم‌های غیرقانونی آن کشور و متحدانش علیه مردم ما بود.
«بیژن زنگنه» امروز (پنجشنبه) در پیامی به مناسبت ملی شدن صنعت نفت و در آستانه نوروز ادامه داد: با گردش روزگار، نوروز باستانی دگر بار در حالی فرا می‌رسد که سال گذشته از یک سو انباشته از سختی‌ها، مصائب و ابتلائات و از دیگر سو، عرصه ایستادگی جانانه ملت ایران در برابر مشکلات بود.
وی در ادامه آورده است که امسال در شرایطی به استقبال سال نو می‌رویم که ظهور یک ویروس همه‌گیر، تمامی جهان را در شرایطی نادر قرار داده است.
زنگنه تاکید کرده که ۶۹ سال است که روزهای پایانی سال، به مناسبت ۲۹ اسفندماه، سالروز «ملی شدن صنعت نفت»، برای جامعه ایرانی یادآور موفقیت ملت در استیفای حق خود از بیگانگان است. تلخ است که ما در آستانه‌ هفتاد سالگی جنبش ملی شدن نفت باز هم همان دشمن را در همان جایگاه خصومت با ملت ایران می‌بینیم و این از عبرت‌های روزگار برای ملت ماست.
وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ از آغاز تا پایان، صنعت نفت ایران، سنگر نخست مواجهه با دشمنی آمریکا و مرکز ثقل تحریم‌های غیرقانونی آن کشور و متحدانش علیه مردم ما بود، گفته که روایت تلاش کارکنان و مدیران شریف صنعت نفت کشور در این دوران دشوار، روایتی از جنس دفاع مقدس است. به عنوان عضوی از خانواده صنعت نفت، در پیشگاه ملت بزرگوار ایران شهادت می‌دهم که فرزندان شما در وزارت نفت و شرکت‌های تابعه، با درک شرایط خطیر کشور، برای لحظه‌ای هم دست از مجاهدت برای مواجهه با تحریم برنداشتند و به لطف خداوند متعال و از برکت حمایت و صبوری ملت ایران، در همین سال سخت، باوجود اوج گیری تحریم‌ها علیه کشور، مسیر توسعه صنعت نفت اگرچه با دشواری‌های تازه و جدی مواجه گردید، اما هرگز متوقف نشد.
وی تاکید کرده که در این سال، در تولید گاز طبیعی و توسعه فازهای باقیمانده میدان پارس جنوبی، در تولید فرآورده‌های نفتی و تولید انواع محصولات پتروشیمی و نیز در شاخص پیشرفت طرح‌های عظیم صنعت نفت به دستاوردهای بزرگی رسیدیم که به نظر دسترسی به این پیشرفت‌ها در چنین وضعیتی، ارزش کار و تلاش کارکنان صنعت نفت ایران را بیشتر نمایان می‌سازد. همچنین تأمین بی‌وقفه نیاز کشور به انرژی (گاز و فرآورده) از دستاوردهای مهم سال ۱۳۹۸ می‌باشد.
زنگنه ادامه داد: بر همین اساس، وظیفه خود می‌دانم از تمامی کارکنان و مدیران وزارت نفت و مجموعه‌های تابعه و نیز از تمامی تلاشگرانی که در شرکت‌های پیمانکار وزارت نفت در سال ۹۸، سنگر مجاهدت در برابر تروریسم اقتصادی را عزتمندانه حفظ کردند و توسعه طرح‌ها را رقم زدند، تقدیر و تشکر نمایم.
وی در پایان آورده که اینک در آستانه سال نو و هم‌زمان با سالروز بعثت رسول اکرم (ص) که نقطه عطفی در تاریخ بشریت برای بندگی خدای واحد و نفی عبودیت طاغوت تلقی می‌شود با اتکا به فرموده الهی که «ان مع العسر یسرا»، ضمن عرض تبریک به ملت ایران، برای یکایک هموطنان و نیز برای همکارانم در صنعت نفت و خانواده‌های محترم ایشان، از درگاه ایزد متعال آرزوی سلامتی و سالی سرشار از برکت و خوشحالی، با عبور بی‌گزند از شیوع بیماری مسئلت دارم.
کد مطلب: 125814
برچسب ها: بیژن زنگنه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *