۰
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵
بیژن زنگنه به دلاویز حکم جدید داد:

بهینه سازی مصرف سوخت، مقصد محسن دلاویز پس از نفت خزر

تاکید زنگنه در حکم دلاویز بر پیگیری ماده 12 قانون رفع موانع تولید
بیژن زنگنه وزیر نفت، با صدور حکمی، دکتر محسن دلاویز را با حفظ سمت مشاور وزیر، به عنوان مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت منصوب کرد.
محسن دلاویز مدیرعامل جدید شرکت بهینه سازی مصرف سوخت
محسن دلاویز مدیرعامل جدید شرکت بهینه سازی مصرف سوخت
بیژن زنگنه وزیر نفت، با صدور حکمی، دکتر محسن دلاویز را با حفظ سمت مشاور وزیر، به عنوان مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت منصوب کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محسن دلاویز که پیش از این مدیرعامل شرکت نفت خزر بود، در دوران تصدی مسئولیت نفت خزر، کارنامه موفقی از خود بر جای گذاشت. اسفند ماه 95، زمانی که دلاویز وارد نفت خزر شد، رکود فعالیتها در این شرکت و فقدان چشم انداز روشن برای سرمایه گذاری و توسعه میادین نفت و گاز در خزر، چشم انداز مبهمی پیش روی آن قرار داده بود. اما در مدت زمان کوتاهی، رایزنی ها و مذاکرات گسترده با طرفهای خارجی، امید را بار دیگر به نفت خزر بازگرداند و فعالیتهای یک ساله دلاویز در نفت خزر بویژه در قالب نشست‌های مستمر بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر با شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) که با حمایتهای وزیر نفت همراه بود، به امضای سند همکاری نفتی بین ایران و جمهوری آذربایجان در روز هشتم فروردین ماه امسال منجر شد؛ سندی که در سفر رییس جمهور به باکو با حضور روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان، بین بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و پرویز شهبازاف، وزیر انرژی آذربایجان امضا شد تا مقدمه ای برای شکسته شدن طلسم عدم برداشت ایران از ذخایر هیدروکربوری دریای خزر باشد.
دلاویز همزمان با مدیریت شرکت نفت خزر، مشاور وزیر نفت در منابع انسانی بود که برای ایجاد گشایشهای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت که از آبان ماه ۹۱ در بن بست مانده بود، افزایش اضافات شایستگی ها و رایزنی برای نیروهای قراردادی تلاشهای فراوانی انجام داد.
حال، دلاویز که سابقه مدیریت شرکت نفت پاسارگاد را هم در کارنامه دارد، با حفظ سمت مشاور وزیر نفت، در راس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت قرار می گیرد که شرکتی با شرح وظایف گسترده و نیازمند تعاملات بین سازمان و رسانه ای جدی است. هرچند که دلاویز که سابقه سخنگویی سازمان انرژی اتمی ایران را هم در کارنامه دارد، خود، چهره ای رسانه ای است که می تواند بهینه سازی مصرف سوخت را دوباره در مرکز توجهات قرار دهد.
پیش از دلاویز، از ابتدای دولت حسن روحانی، ابتدا عباس کاظمی، سپس نصرت الله سیفی و پس از او علی وکیلی مدیریت بهینه سازی مصرف سوخت را بر عهده داشتند. سابقه تاسیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به سال 1379 باز می گردد که در آن سال وزارت نفت در راستاي اجراي سياست‌هاي استراتژيك كشور در بخش انرژي و بر اساس ماده 121 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران به منظور اعمال صرفه جويي و منطقي كردن مصرف انرژي، حفاظت از محيط زيست، همچنين اجراي اقدامات مرتبط با بهره‌برداري كارآمد و بهينه از انواع حامل‌هاي انرژي، اقدام به تاسيس این شرکت کرد.
فعاليت شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت بر مطالعه و بررسي، بسترسازي و انجام اقدامات لازم براي بهينه‌سازي مصرف سوخت در تمامي فعاليت‌ها و اموري كه در فرآيند توليد سوخت يا مصرف آن، وجود دارد، متمركز است. در اين راستا وظيفه تهيه و تدوين معيارها، حرارت، مشتمل بر معيارها و استانداردهاي ساخت تجهيزات، فرآيندها، سيستم‌ها و وسائل و تجهيزات مصرف كننده انرژي نيز بر عهده اين شركت است.
در حکم بیژن زنگنه خطاب به دلاویز آمده است: با توجه به مصوبه ۱۳۹۷,۲.۲۳ مجمع عمومی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، بدین‎وسیله به استناد ماده (۱۰) اساسنامه این شرکت (مصوب ۱۳۹۳.۳.۲ هیئت وزیران) با توجه به سوابق مدیریتی جنابعالی با حفظ سمت مشاور وزیر، به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب می‎شوید. مهم‎ترین ماموریت این شرکت در شرایط کنونی، در اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی، پیگیری طرح‎های کاهش شدت و بهینه‎سازی مصرف انرژی به ویژه در قالب ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید می‎باشد. از خداوند قادر متعال برای جنابعالی در این مسئولیت مهم توفیق مسئلت می‎کند.

سفارش مهم زنگنه در حکم دلاویز
در حکم صادرشده توسط بیژن زنگنه برای محسن دلاویز، تاکید اصلی او بر اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید بوده است. قانونی که در واقع، همان بند ق تبصره 2 بودجه سال 1393 است که در سال 1394 بصورت دائمي در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در قالب ماده 12 ابلاغ شد. این ماده، نقشه راه گسترده دلاویز را در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ترسیم می کند. متن کامل بند ق تبصره 2 بودجه سال 1393 را که از سال 94 به عنوان ماده 12 تبدیل به قانون شد در لینک زیر بخوانید :
متن ماده 12 قانون رفع موانع تولید

 
کد مطلب: 87193
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *