۰
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۴

لقب شهید برای جان باختگان کرونا در چین

کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه در تازه‌ترین گزارش روزانه خود از فوت ۴ نفر و ابتلای ۳۱ نفر جدید در چین در شبانه روز گذشته خبر داد.
کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه در تازه‌ترین گزارش روزانه خود از فوت ۴ نفر و ابتلای ۳۱ نفر جدید در چین در شبانه روز گذشته خبر داد.
به گزارش ایرنا از کمیسیون ملی بهداشت چین، از ۳۱ مورد مبتلای شناسایی شده ۲۹ نفر وارداتی و دو نفر هم در داخل چین گزارش شده است. 
گزارش حاکی است در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر «ناقل خاموش» نیز شناسایی شده‌اند این آمار از ابتدای ماه آوریل در لیست مبتلایان ثبت می‌شوند. 
بر این اساس، تعداد کل موارد تایید شده در سرزمین اصلی چین به ۸۱ هزار و ۶۲۰ تن و تعداد جان باختگان هم به سه هزار و ۳۲۲ تن رسیده است در حالی که آمار افراد ناقل خاموش هم به یک هزار و ۲۷ تن رسیده است. 
مقامات بهداشتی چین اعلام کرد در همین مدت، ۱۶۳ بیمار از بیمارستان مرخص شده‌اند و تعداد کل موارد بهبود یافته نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۱ تن افزایش یافته است. 
بر اساس این گزارش تعداد کل مبتلایان در هنگ، ماکائو و تایوان به یک هزار و ۱۸۲ تن رسیده است که از این تعداد ۲۱۴ تن درمان و ۹ تن هم جان باخته‌اند. 
در عین حال استانداری «هوبی» به ۱۴ نفر از جان باختگان مبارزه با شیوع کرونا از جمله «وانگ بین، فنگ شیائو لین، جیانگ شویه چینگ، لیو جی مینگ و لی ون لیانگ» لقب «لیه شی» یا شهید اعطا کرده است.
این افراد شامل پزشکان، پرستاران، افسران پلیس و کارمندان مناطق مسکونی بودند که در جبهه مقابله با شیوع کرونا فعالیت کرده بودند.
«لیه شی» در زبان چینی معادل شهید است و عالی‎ترین لقب برای شهروندانی است که برای ملت، جامعه و مردم جان خود را فدا کرده‌اند.
کد مطلب: 126621
برچسب ها: کرونا چین شهید
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *