۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۱
لاریجانی:

دولت امکانات سرمایه‌گذاری فراهم کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در کشور فراهم کند، گفت: بانک‌ها باید تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهند
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان ورامین ضمن حضور در مراسم جشن غدیر این شهر طی سخنانی اظهار داشت: یکی از افتخارات ملت ایران ولایت‌مداری است و ایرانیان کانون عشق به ولایت هستند.
وی بابیان اینکه ایرانیان روز عید غدیر را بزرگ می‌شمارند، افزود: واقعه غدیر جهات مختلفی داشت که از هر جهت امروز برای ما پندآموز است.
لاریجانی ادامه داد: در عید غدیر موضوع ولایت برای مسلمانان باز شد و همه به اهمیت ولایت پی بردند.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ولایت باعث سرافرازی ما است،‌ تصریح کرد: اگر مردم ورامین افتخار می‌کنند که در مبارزات ملت ایران پیشرو بوده‌اند به خاطر ولایت است.
وی اضافه کرد: با توجه به مفهوم ولایت در زندگی فردی می‌توانیم راه سعادت را پیدا کنیم و همچنین در اداره کشور موفقیت داشته باشیم.
لاریجانی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های داشتیم‌، گفت: در زمان جنگ تصور دشمن این بود که خیلی زود شرایط ایران تغییر می‌کند ولی این اتفاق نیفتاد و ملت ایران سیلی محکمی به دشمنان زد و شرایط را تغییر داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ملت ایران از خودش مایه می‌گذارد تا کیان اسلام را حفظ کند و از سوی دیگر دشمنان فقط غرش می‌کنند ولی نمی‌توانند کاری انجام دهند.
وی اظهار داشت: امروز شرایط برای آمریکایی‌ها سخت شده است؛ بعد از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه کینه آمریکایی‌ها بیشتر شد و فشارهایی که امروز به ما می‌آورند به خاطر به هم ریخته شدن نقشه‌هایشان در خاورمیانه است.
لاریجانی با بیان اینکه در یک سال اخیر دشمن برای مقابله با ایران تمام تلاش خود را در زمینه‌های اقتصادی به کار گرفته است، افزود: امید دشمن این است که با این فشارها شرایط را بر مردم سخت کند.
وی افزود: در چند ماه اخیر تلاطم‌هایی را در وضعیت اقتصادی کشور مشاهده کردیم؛ در این شرایط باید تحلیل مناسبی از شرایط اقتصادی داشته باشیم و با تدبیر عمل کنیم.
رئیس قوه مقننه اظهار داشت: در شرایط فعلی همه باید وقت بگذاریم تا مسئله تورم و اشتغال حل شود و اگر این دو مسئله حل شود غربی‌ها هم ناامید می‌شوند.
وی گفت: تا اقتصاد مردمی نشود، مشکل تورم و اشتغال حل نخواهد شد. برهمین اساس مردم باید صاحب اقتصاد شوند.
لاریجانی با بیان اینکه نمی‌‌شود اقتصاد را به شیوه کارمندی اداره کرد، افزود: دولت باید امکانات دهد تا در کشور سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بانک‌ها باید تسهیلات لازم را به مردم ارائه دهند، تصریح کرد: امروز در دنیا کشورهایی وضع بهتر دارند که زمینه‌های سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کنند. 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش در پاسخ به درخواست‌های سیدحسین نقوی حسینی نماینده‌ ورامین که از لاریجانی خواسته بود تا زمینه را برای تبدیل این شهر به استان فراهم کند و همچنین بودجه لازم را برای تکمیل پروژه مترو به این شهر اختصاص دهد، گفت: در موضوع ورامین ان‌شاءالله مسئله استان شدن را پیگیری می‌کنیم و با دولت هم در این زمینه صحبت خواهیم کرد.
وی افزود: با توجه به نزدیکی ورامین به تهران مسئله مترو را هم مورد توجه قرار می‌دهیم و ان‌شاءالله بودجه هم به این موضوع اختصاص خواهیم داد.
کد مطلب: 12678
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *