۰
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۶

عمر دولت به اتمام مترو ورامین قد نمی دهد

فرماندار شهرستان ورامین گفت: با وضعیت فعلی دولت، بعید می‌دانم که این پروژه تا انتهای دولت دهم به پایان برسد و نیاز به عنایت ویژه دولت دارد.
به گزارش فارس، محسن منصوری ساعتی پیش در نشست خبری در حاشیه نخستین نمایشگاه مطبوعات جنوب و شرق استان تهران اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن کم‌نظیر بود و این نشانه عدم تسلیم مردم در برابر تحریم‌هاست، شاید بسیاری از خواص نگران کم فروغ شدن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بودند، اما اتفاقی که افتاد حقیقتاً یک حماسه بود.
فرماندار شهرستان ورامین تصریح کرد: ما در حوزه اقتصادی قوی‌تر شده‌ایم و این یک صحبت شعاری نیست و بلکه یک تحلیل عمیق است و از زحمات گسترده اصحاب رسانه که در انعکاس عملکرد مردم و این حضور حماسی فعالیت پرشوری داشتند تشکر می‌کنم.
کار دولت تعیین شده و روشن است
منصوری در ارتباط با اینکه آیا کارهای بزرگ در پایان دولت تعطیل شده است؟ عنوان داشت: کار دولت تعیین شده و روشن است، دولت‌های نهم و دهم پروژه‌های بزرگی را آغاز کرده که کمتر دولتی توانایی انجام آنها را داشته است.
وی ادامه داد: دولت‌های نهم و دهم کارهایی را شروع کرد که دولت‌های قبلی یا نتوانسته و یا کمتر توانسته‌اند مشابه آنها را انجام دهند که از جمله آنها می‌توان در حوزه‌های سد سازی، راه سازی، بهداشت و حوزه‌های مختلفی علمی نمونه‌های زیادی را نام برد.
فرماندار شهرستان ورامین بیان داشت: منازعاتی بین دولت و مجلس رخ داد و برخی افراد سعی در بهره‌برداری از این مسئله کردند که عده‌ای متأسفانه برای خراب کردن جلوه دولت این صحبت‌ها را کردند که بحمدلله موفق نخواهند شد و همین جا اعلام می‌کنم که نه دولت و نه فرمانداری تا روز آخر دست از کار نمی‌کشد.
وی اضافه کرد: فرمانداری ورامین در ماه‌های اخیر پروژه‌های بزرگی را شروع کرد که از جمله آن می‌توان عریض کردن جاده آبباریک، احداث جاده اتوبان قم ـ گرمسار به جوادآباد و ورامین، ورزشگاه‌های سطح شهرستان و موارد مشابه نام برد که چند صد میلیارد تومان هزینه به همراه داشته است که این اجرای این طرح‌ها به سادگی انجام پذیر نیست.
پروژه مترو تا انتهای دولت دهم به پایان نمی‌رسد
وی در رابطه با پروژه‌های مهر ماندگار گفت: یکی از بزرگترین طرح‌های مهر ماندگار شهرستان ورامین، پروژه متروی ورامین است که روز به روز در حال پیشرفت است، ولی هزینه‌ای حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که از نظر کارشناسی بنده، با وضعیت فعلی دولت و تحریم‌ها، بعید می‌دانم که این پروژه تا انتهای دولت دهم به پایان برسد و نیاز به عنایت ویژه دولت دارد.
فرماندار شهرستان ورامین افزود: خبر بسیار خوبی را باید به مردم ورامین بدهم و آن نیز این است که با دستور رئیس جمهور مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به متروی ورامین ابلاغ شده است و ابلاغ بودجه به مانند چکی است که به شخصی داده می‌شود که این به معنی این است که واریز آن مبلغ هنوز انجام نشده است البته مقداری از آن تخصیص پیدا کرده است.
وی یادآور شد: در دو ماه گذشته سه جلسه با وزیر راه و شهرسازی برگزار کردیم و قرار بر این شده است که سریع‌تر این پروژه به جریان بیافتد و خوش بین هستیم که این پروژه به زودی اعتبارش به حساب پیمانکار تزریق بشود.
منصوری در ارتباط با جدایی قرچک و خیرآباد گفت: موضع بنده همیشه در رابطه با قرچک و پیشوا شفاف بوده و نه این موضوع را پیگیری کرده و نه مانع می‌شوم و به دلیل ملاحظاتی که وجود دارد مجموعه فرمانداری را نیز درگیر نمی‌کنم.
ای کاش موضوع استان البرز در جنوب‌شرق استان تهران نیز پیاده می‌شد
فرماندار شهرستان ورامین عنوان کرد: ای کاش موضوع استان البرز در جنوب‌شرق استان تهران نیز پیاده می‌شد و ابتدا طرح استان شدن تأیید می‌شد و سپس شهرستان‌ها همزمان با آن شکل می‌گرفت، اگر این‌گونه رفتار می‌شد هم نظر مردم تامین می‌شد و هم به لحاظ ساختاری رشد بزرگی به وجود می‌آمد.
وی افزود: در ارتباط با خیرآباد موضوع متفاوت است، بنده همه توضیحات را نمی‌دهم که تنور مسئله مجدداً داغ نشود، تأکید رهبری بر این است که در کشور ثبات برقرار باشد، بنده متولی تقسیمات کشوری شهرستان هستم و این مسئله زیر مجموعه فرمانداری است تا امروز حتی یک نفر در این خصوص با بنده مصاحبه نکرده است و این روند خوبی نیست که در شهرستان شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: متأسفانه اول کار مسئله در رسانه‌ای شکل می‌گیرد و سپس باید مسئله را جمعش کنیم، می‌شد مسئله را در مورد خواص و نشریات و مردم مدیریت کرد.
قانون می‌گوید در حوزه یک شهر دو بخش نمی‌تواند تشکیل بشود
منصوری در ارتباط با شایعه موافقت با جدایی خیرآباد گفت: قانون می‌گوید در حوزه یک شهر دو بخش نمی‌تواند تشکیل بشود، اگر جایی خواست تبدیل به شهر بشود باید از حوزه شهری خارج بشود و اگر منطقه‌ای از شهر جدا شد باید مکانیزم خودش را طی کند.
وی افزود: اولاً باید شورای شهر این موضوع را تصویب یا رد کند، فرض کنید شورا تأیید کرد و سپس فرمانداری آن را به کارگروه زیربنایی می‌فرستد و نهایتاً به شورای برنامه‌ریزی استان می‌رود و اگر شورای برنامه‌ریزی تصویب کرد و اگر جمعیت منطقه منفک شده بالای صد هزار نفر باشد به شورای عالی شهرها می‌برود و پس از آن اگر کمتر بود تازه جدا شده و منفک می‌شود و این مسئله تازه خروج است و سپس باید صورت تقسیمات کشوری تهیه بشود.
فرماندار شهرستان ورامین بیان کرد: البته نقدی که ما به شورا داریم این است که اصلاً نیاز نبود که مسئله به این صورت پیگیری بشود، ما داود آباد، ریحان آباد،محمد آباد و باغ خواص را نیز فرستاده بودیم و استاندار نیز به شورای شهر بازگشت داد که لازم نبود تا این میزان بگیر و ببند در شهر راه بیافتد.
وی اضافه کرد: آنچه که قانون می‌گوید این است که قانون فصل الخطاب است و ما به اینکه این بحث‌ها در شهرستان شد و این ضعف بنده منصوری است که این موضوع به اینجا رسید، هنوز که هنوز است برخی از شوراها این موضوع را نمی‌دانند و مصاحبه می‌کنند، ضعف اصلی نیز به بنده بر می‌گردد و نباید این‌گونه می‌شد، بنده نیز هنوز به رویه تصویب این مورد در شورا انتقاد دارم و هیچ یک از آنها حتی به بنده زنگ نیز نزده‌اند.
جدایی خیرآباد از پل ۱۵ خرداد ورامین کذب است
این مسئول گفت: اینکه می‌گویند منصوری از پل ۱۵ خرداد تا خیرآباد را به بخش خیرآباد واگذار کرده است، کذب است و این را رد می‌کنم.
وی در مورد نامه ۱۳ مهرماه ۹۱ به استانداری در مورد احداث منطقه ۳ شهرداری ورامین بیان کرد: قبل از آن نامه به شهردار ورامین گفتم که مردم خیرآباد از اینکه شهرداری به آنها رسیدگی نمی‌کند ناراحتند، بعد از سفر استاندار به ورامین، نامه درخواست ایجاد منطقه ۳ شهرداری را به استانداری ابلاغ کردم.
منصوری گفت: فرمانداران در هیچ کجای ایران نباید جلوی پیشرفت کارها را بگیرد، ولی اگر کاری انجام نشده یا به تأخیر افتاده است به معنی انجام نشدن آن کار نیست، بلکه این را هم باید در نظر گرفت که برای انجام امور مختلف شهرستان راه‌های قانونی باید طی شود که مستلزم زمان است.
کد مطلب: 23021
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *