۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۲

معمای شلیکهای شبانه در ورامین

با گذشت ۹۰ روز از ماجرای حمله مردان مسلح به قهوه خانه ای در ورامین، عاملان این جنایت هولناک همچنان فراری بوده و تحقیقات پلیسی برای دستگیری آنها به نتیجه نرسیده است. این در حالی است که وقوع حوادث مشابه در این منطقه باعث ایجاد نا امنی و وحشت اهالی شده است.
 ساعت ۱۱ شب جمعه -۳۰ تیر امسال - صاحب یک قهوه خانه در حال تعطیل کردن مغازه خود بود که چهار مرد مسلح وارد آنجا شدند. آنها صورت های خود را با نقاب پوشانده بودند و بدون اینکه حرفی بزنند افرادی که در قهوه خانه بودند را به رگبار بستند.

مردان مسلح سپس با موتوسیکلت از محل فرار کرده که در این حین نیز به سوی عابران هم شلیک کردند که چند گلوله به یکی از عابران اصابت کرد.

با اطلاع موضوع به پلیس بلافاصله تیمی از ماموران راهی محل حادثه شده و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند. تحقیقات از شاهدان نشان داد، مردان مسلح اسلحه کلت و کلاشینکف همراه خود داشتند و صورت هایشان را با پارچه پوشانده بودند.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت که از بیمارستان خبر دادند، عابر جوان که معلم بود بر اثر شدت جراحات جان باخته است.

با مرگ مرد معلم پرونده در اختیار قاضی کوهپایه بازپرس جنایی ورامین قرار گرفت. تیم جنایی با حضور در بیمارستان به تحقیق از مجروحان پرداختند.

صاحب قهوه خانه که هدف دو گلوله قرار گرفته بود در جریان تحقیقات گفت: قصد تعطیلی قهوه خانه را داشتم که چهار مرد نقابدار وارد شدند. آنها به دنبال فردی می گشتند.

وقتی متوجه شدند او در قهوه خانه نیست شروع به تیراندازی کردند. من خواستم اسلحه یکی از آنها را بگیرم که از ناحیه پا و دست هدف گلوله قرار گرفتم. افراد مسلح هنگام فرار دیوانه وار شلیک می کردند که چند گلوله به مرد عابری اصابت کرد.

در ادامه با دستور بازپرس جنائی ورامین تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت را آغاز کردند که با گذشت ۹۰ روز از جنایت هنوز قاتلان فراری هستند.

حال آنکه وقوع حوادث مشابه دیگر و قتل با شلیک گلوله در منطقه ورامین، پیشوا و روستاهای اطراف آن طی سال های اخیر باعث ایجاد نا امنی و وحشت اهالی شده است.

مردم این منطقه ماجرای تیراندازی ها وقتل سه نفر در اواخر سال ۸۶ را هنوز فراموش نکرده اند. جنایتی که معمای آن هنوز نامشخص باقی مانده است.

در جنایت نخست دو مرد جوان در حالی که درباغی نشسته بودند نیمه های شب از سوی قاتلانی ناشناس به رگبار بسته شدند.

پلیس تحقیقات زیادی را برای شناسایی قاتلان این دو جنایت آغاز کرد و چند مظنون هم دستگیر شدند اما با گذشت ۵ سال از این جنایت هنوز قاتل یا قاتلان شناسایی نشده اند.

دو ماه بعد از این جنایت نیز یکی از مظنونان جنایت در حادثه اش مشابه با شلیک گلوله به قتل رسید. مرد جوان در مسیر خانه از سوی دو موتورسوار به رگبار بسته شد.

آبان ماه سال گذشته نیز مردی برای دریافت طلب ۱۳ میلیونی خود مرد بدهکار را به رگبار بست.

حمل سلاح در این منطقه و ضعف پلیس برای برخورد باعث شده، گله اهالی از نیروی انتظامی شده است.

یکی از اهالی گفت: در برخی مناطق اسلحه به راحتی حمل و خرید و فروش می شود. پلیس نیز با اطلاع از این موضوع اقدامی انجام نمی دهد. در هر نزاع و درگیری باید انتظار شلیک گلوله داشت و این درگیری ها برخی مناطق را به تگزاس تبدیل کرده است.

به نظر می رسد موضوع حمل و استفاده از اسلحه در این منطقه باید جدی گرفته شود و پلیس اقدامات جدی تری را برای برخورد با افراد مسلح انجام دهد. 
کد مطلب: 11045
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *