۰
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰

درگیری ۱۶ استان در سیل طی۷۲ ساعت گذشته

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در ۷۲ ساعت گذشته ۱۶ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند از امدادرسانی امدادگران هلال احمر به یکهزار و ۵۲ نفر در حوادث جوی یادشده خبر داد.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در ۷۲ ساعت گذشته ۱۶ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند از امدادرسانی امدادگران هلال احمر به یکهزار و ۵۲ نفر در حوادث جوی یادشده خبر داد.
مرتضی سلیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح آخرین اطلاعات و آمار مربوط به عملیات امدادرسانی در حوادث جوی ۷۲ ساعت گذشته گفت: ۱۶ استان اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و یزد در این مدت از حوادث جوی متاثر بوده اند که با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر عملیات امدادرسانی در ٢٩ شهر و روستا و یک محورکوهستانی انجام شده است.
وی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۱۶ استان یادشده یکهزار و ۵۲ نفر از متاثرین حوادث جوی از خدمات متنوع امداد و نجات بهره مند شدند که طی انجام این سلسله عملیات امدادی خدمات اسکان اضطراری به ۴۶ نفر از آنان ارائه و ۲۰ نفر دیگر از متاثرین حوادث یادشده به مناطق امن منتقل شدند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده و با تلاش امدادگران شرکت کننده در عملیات سیلاب با استفاده از پمپ های مکنده آب از  ۶۹ منزل مسکونی متاثر از سیل و آبگرفتگی تخلیه و پنج دستگاه خودروی گرفتار که در آنها شماری از زنان و کودکان نیز حضور داشتند با استفاده از تکنیک های نجات فنی از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.
سلیمی توضیح داد: سلسله عملیات امداد و نجات، اسکان و رهاسازی متاثرین از حوادث جوی ۷۲ ساعت گذشته با تلاش ۳۷ تیم امدادی متشکل از ۱۸۱ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در ۱۶ استان یادشده انجام شده است.
وی از عموم مردم به خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، جوی و اقلیمی و کوهستانی با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.
این مقام مسئول در سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.
کد مطلب: 127109
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *