۰
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹

ناوشکن ژاپنی در راه آبهای خاورمیانه

یک روزنامه ژاپنی گزارش کرد که به رغم شیوع ویروس کرونا ، رزمناو این کشور پایگاه یوکوسوکا را به مقصد خاورمیانه ترک کرده است.
یک روزنامه ژاپنی گزارش کرد که به رغم شیوع ویروس کرونا ، رزمناو این کشور پایگاه یوکوسوکا را به مقصد خاورمیانه ترک کرده است.
به گزارش ایرنا ژاپن تایمز روز سه شنبه نوشت این ناو که حامل نیروهای نظامی و تدافعی ارتش این کشور است از منطقه کاناوا به سمت آبهای خاورمیانه حرکت کرده است.
گزارش حاکی است که این رزمناو ارتش ژاپن قرار است برای مقابله با دزدان دریایی در آبهای خاورمیانه و سواحل آفریقا به گشت زنی بپردازد.
این ناو که اونامی نام دارد در صورتی که در جریان این ماموریت با مشکلی چون شیوع ویروس کرونا مواجه شود ، به ژاپن باز خواهد گشت.
ارتش به نیروهای ناو هشدار داده است که نباید در فضاهای بسته حضور پیدا کنند ارتباطاتشان باید به حداقل برسد و از حضور در مکان های پرجمعیت خودداری کنند.
معاون دریادار هیرویوکی کاسویی فرمانده ناوگان دریایی ژاپن قبل از ترک ناو گفت : باید تمامی موارد احتیاط مراعات شود همه باید هر اقدامی لازم است انجام دهند تا به کرونا مبتلا نشوند و وظایف خود را بخوبی انجام دهند.
قرار است این ناو در خلیج عدن که بین یمن و آبهای سومالی قرار دارد ، ماموریت گشت زنی داشته باشد این ماموریت ۶ ماه به طول خواهد انجامید.
به این ناو ۴ هزار ماسک داده شده است دولت اعلام کرده است در صورت لزوم ماسک های بیشتری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
ناو تاکانامی ژاپن هم برای ماموریت جمع آوری اطلاعات درخصوص امنیت کشتی های ژاپنی در دریای عمان بسر می برد و برای این ناوشکن نیز ۲ هزار و ۵۰۰ ماسک تامین شده است.
هر فردی که در ناوها به کرونا مبتلا شود فورا ایزوله خواهد و در صورت لزوم با بالگرد به ساحل منتقل خواهد شد.
روزنامه ژاپنی درباره ماموریت ناوشکن اونامی و حضور آن در خاورمیانه اطلاعات دقیقی منتشر نکرده و ماموریت اصلی آن را خلیج عدن عنوان کرده است. 
کد مطلب: 128281
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *