; ?>; ?> فرانسه:کاملا به برجام پایبندیم - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۰

فرانسه:کاملا به برجام پایبندیم

وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به تلاش های جدید آمریکا برای تمدید محدودیت های تسلیحاتی سازمان ملل علیه کشورمان تاکید کرد که پاریس کاملا به توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 شورای امنیت پایبند است.
وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به تلاش های جدید آمریکا برای تمدید محدودیت های تسلیحاتی سازمان ملل علیه کشورمان تاکید کرد که پاریس کاملا به توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 شورای امنیت پایبند است.
به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به سوالی درباره موضع این کشور در خصوص پایان تحریم فروش سلاح‌های متعارف به ایران در سال ۲۰۲۰ که در برجام درج شده است و اینکه آیا فرانسه خواهان تمدید این تحریم است؟ تاکید کرد: فرانسه عمیقاً متعهد به توافق وین و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.
بنا بر گزارش وب سایت رسمی وزارت امور خارجه فرانسه، این وزارتخانه در ادامه پاسخ خود افزود: رفع تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در ماه اکتبر (مهر ماه 99) که در قطعنامه ۲۲۳۱ تعیین شده است، می‌تواند پیامدهای اساسی برای امنیت و ثبات منطقه‌ای داشته باشد.
وزارت امورخارجه فرانسه همچنین تصریح کرد: تحریم اتحادیه اروپا مطابق با شرایط توافق وین پس از سال ۲۰۲۰ و تا اکتبر ۲۰۲۳، به همراه تحریم سازمان ملل در خصوص فن آوری‌ها و تجهیزات بالستیک همچنان ادامه خواهد داشت.
وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که پاریس قصد دارد با شرکای E3، شرکای خود در توافق وین و شورای امنیت به طور نزدیک در این زمینه همکاری کند. فرانسه همچنان به طور کامل متعهد به ایجاد شرایط برای کم شدن تنش در منطقه است.
به گزارش ایسنا، پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر تلاش جدید دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران با این دستاویز که هنوز طبق قطعنامه 2231 سازمان ملل حق بازگرداندن تحریم های ایران را دارد، محمدجوا د ظریف وزیر امور خارجه کشورمان این تلاش ها را نتیجه شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران دانست.
ظریف در این باره در توئیتر خود نوشت: دو سال پیش مایک پمپئو وزیر امور خارجه و رئیسش "توقف مشارکت آمریکا" در برجام را اعلام کردند به خیال آنکه "فشار حداکثری" آنها، ایران را به زانو درمی آورد.
وی افزود: باتوجه به شکست مفتضحانه این سیاست، او اکنون می‌خواهد شریک برجام باشد. رویاپردازی را تمام کنید: ملت ایران همیشه سرنوشتش را خود تعیین کرده است.
کد مطلب: 128421
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *