۰
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۹

مسمومیت ۶۵ همدانی بر اثر مصرف الکل

مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان گفت: ۶۵ نفر از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بر اثر مصرف الکل در این استان مسموم شدند.
مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان گفت: ۶۵ نفر از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بر اثر مصرف الکل در این استان مسموم شدند.
حبیب الله معصومی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بیشترین میزان مسمویت ها مربوط به شهرستان همدان با ۳۴، ملایر ۱۴ و نهاوند ۶ نفر و سهم مابقی شهرستان ها بین یک تا ۲ نفر است.
وی با بیان اینکه ۶۱ نفر از این تعداد از بیمارستان مرخص شدند اضافه کرد: هرچند این افراد از بیمارستان ترخیص شدند اما مصرف الکل برای برخی از آنها عارضه هایی همچون تاری دید و نابینایی به همراه داشته اند.
مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی و رییس حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان ادامه داد: ۶۱ نفر از افراد بستری در بیمارستان ها به علت استفاده از اتانول و چهارتن به علت استفاده از متانول مسموم شده بودند.
معصومی بیان کرد: چهار تن از افراد به علت مصرف بیش از حد و مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند که طبق بررسی های صورت گرفته تعدادی از روی جهل و ناآگاهی، عده ای برای سرگرمی و افرادی هم برای پایان دادن به زندگی اقدام به مصرف متانول کردند.
وی گفت: به دنبال تبلیغ ناصحیح تاثیر مصرف الکل در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا افرادی اقدام به نوشیدن این ماده کردند که این اقدام آنها عوارض جبران ناپذیر و غیر قابل بازگشت بر روی بدنشان داشته است.
مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی و رییس حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان افزود: عده ای افراد سودجو نیز اقدام به ترکیب ماده ای با الکل صنعتی و بی رنگ کردن و فروش آن به عنوان اتانول کردند که استفاده از این محلول به علت خاصیت جذب شدن حتی از طریق پوست عوارضی به همراه داشت.
معصومی اضافه کرد: متانول به تنهایی سمی نیست بلکه در بدن تبدیل به متابولیت ثانویه یعنی اسید فرمیک می شود که برای بینایی به شدت سمی است و همچنین می تواند منجر به مرگ افراد شود.
وی از شهروندان خواست توصیه ها و هشدارهای وزارت بهداشت را رعایت کنند و به هر گونه مطالب و توصیه های منتشره از سوی منابع نامعلوم در فضای مجازی توجهی نداشته باشند.
کد مطلب: 128443
برچسب ها: الکل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *