۰
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۴

۱۷ کشته بر اثر شورش زندانیان در ونزوئلا

شورش در یکی از زندان‌های ونزوئلا منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۷ نفر از زندانیان شد.
شورش در یکی از زندان‌های ونزوئلا منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۷ نفر از زندانیان شد.
به گزارش ایرنا به نقخبرل از خبرگزاری رویترز، شورش گروهی از زندانیان در زندان «لوس لانوس» در ایالت پورتوگسا که روز جمعه قصد فرار داشتند، منجر به شلیک از سوی نیروهای محافظ زندان و کشته شدن دست‌کم ۱۷ زندانی شد.
گارد ملی ونزوئلا در گزارش خود گفت که سربازان به سوی گروهی از زندانیان مسلح که قصد عبور از ورودی این زندان داشتند شلیک کردند. یکی از افسران موفق شد پس از مذاکره با شورشیان، آنان را متقاعد به عقب‌نشینی کند.
در حالی که گزارش گارد ملی حاکی از کشته شدن دست‌کم ۱۷ زندانی است، در همین گزارش آمده که از نظر ارتش تعداد بیشتری کشته شده‌اند.
«ماریا مارتینز» عضو پارلمان ونزوئلا نیز به رویترز گفته است که بیش از ۴۰ نفر در این شورش کشته شده‌اند و علت اصلی شورش، جلوگیری مقام‌های زندان از آوردن غذا برای زندانیان توسط خانواده‌های آنان بوده است.
«ایریس وارلا» وزیر زندان‌های ونزوئلا  در گفت‌وگو با یک روزنامه محلی تایید کرده است که مدیر این زندان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است، اما آماری از کشته‌ها اعلام نکرد.
شورش در زندان‌های بی‌قانون ونزوئلا که حتی زندانیان هم اغلب به صورت آشکار سلاح حمل می‌کنند، امری معمول است. دیده‌بان حقوق بشر سال گذشته در گزارشی زندان‌های ونزوئلا را دچار فساد، امنیت ناکافی و جمعیت بیش از ظرفیت دانست.
کد مطلب: 128533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *