۰
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰

تغییر مشاغل آسیایی در دوران پساکرونایی

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که مشاغل کشورهای آسیایی بعد از کووید-19 دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد و بیشتر به تولید داخلی نسبت به صادرات تمایل خواهند داشت.
نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که مشاغل کشورهای آسیایی بعد از کووید-19 دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد و بیشتر به تولید داخلی نسبت به صادرات تمایل خواهند داشت.
به گزارش نیوز، بنیاد آسیا-نیوزیلند چگونگی تاثیر اقتصادی بیماری همه‌گیر کووید-19 بر تجارت طیف وسیعی از مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ را در 15 کشور در سراسر آسیا بررسی کرده است.
این بنیاد به دنبال دیدگاه‌های 100 شغل بوده اما از 88 شغل در کامبوج، چین، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند، تیمور لست و ویتنام پاسخ دریافت کرده است.
این نظرسنجی به‌منظور ارائه تصویری از اتفاقات در آسیا و چگونگی برنامه‌ریزی برای مقابله اقتصادی با کووید -19 و پیامدهای آن طراحی‌شده است.
سیمون دراپر،  مدیرعامل بنیاد آسیا-نیوزیلند گفت: پیام روشن این است که یک تغییر دایمی در نحوه کسب و کار در مردم آسیا ایجاد خواهد شد.
وی گفت: "ما فکر ‌کردیم که درک دیدگاه‌های این مشاغل برای شناسایی مسیر آنان در هفته‌ها و ماه‌های آینده مفید خواهد بود."
اکثریت زیادی در مورد انتقال از آفلاین به‌صورت آنلاین، لزوم ارائه راه‌های مختلف در کسب‌وکار، تغییر در زنجیره تامین و تغییر در حمل‌ونقل هوایی صحبت کردند.
نتایج کلی نشان داد، این مشاغل انتظار ندارند که طبق معمول به تجارت بازگردند.
در این نظرسنجی مشخص شد که برخی احساسات بدبینانه شغلی داشتند اما برخی دیگر در مورد نوآوری در کسب‌وکار و یافتن فرصت‌های جدید خوش‌بین بودند.
دراپر گفت: یکی از پیام‌های روشن این نظرسنجی این است که در روند انجام تجارت آسیا تغییر دایمی ایجاد خواهد شد.
وی اظهار کرد: "یکی از موارد برجسته در این تحقیق تمرکز بر روی تولید برای بازار داخلی و نه تولید برای صادرات بود. بنابراین به نظر می‌رسد خطرات در زنجیره تامین  وجود دارد اما فرصت‌هایی نیز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: "در برخی مناطق بازگشت کسب‌وکار به حالت عادی کندتر است، اما در آسیا فرصت‌های جدیدی وجود خواهد داشت اما خطراتی نیز در پیش روی آنهاست."
کد مطلب: 128671
برچسب ها: پساکرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *