۰
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۴

حمله به آرامکو از خاک یمن انجام نشده بود

کارشناسان شورای امنیت که روی پرونده حمله به تأسیسات نفتی آرامکو تحقیق می‌کنند، احتمال انجام حملات مذکور از خاک یمن را رد کردند.
کارشناسان شورای امنیت که روی پرونده حمله به تأسیسات نفتی آرامکو تحقیق می‌کنند، احتمال انجام حملات مذکور از خاک یمن را رد کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان ملل گزارش نهایی خود درباره حمله به تاسیسات آرامکوی عربستان را که تیم کارشناسان ذی‌ربط در یمن تهیه کرده، منتشر و در آن اعلام کرد، اگرچه جنبش انصارالله در سال ۲۰۱۹ حملات هوایی را به عربستان ادامه داد و حتی از نوع جدیدی از پهپادها از نوع دلتا و مدل جدید موشک‌های کروز برای حملات زمینی استفاده کرد، اما تحقیقات و بررسی‌ها درباره حمله ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ به تأسیسات نفتی آرامکو در مناطق بقیق و خریص عربستان نشان داد که نمی‌تواند کار انصارالله باشد زیرا برد تخمین زده شده سیستم‌های تسلیحاتی مورد استفاده در این حملات این امکان را نمی‌دهد که موشک‌ها از مناطق تحت کنترل انصارالله شلیک شده باشند.
تأسیسات شرکت نفتی آرامکو عربستان در سال ۲۰۱۹ در منطقه بقیق و خریص در شرق این کشور به وسیله پهپاد و موشک‌های کروز مورد حمله قرار گرفت و در اثر آن دو کارخانه این شرکت هدف قرار گرفت که یکی از آنها بزرگ‌ترین کارخانه پالایشگاه نفت در جهان است.
در پی این حمله جنبش انصارالله یمن مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفت اما ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان گفت، براساس تحقیقات اولیه محل شلیک پهپاد یمن نبود.
کد مطلب: 128842
برچسب ها: آرامکو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *