۰
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰

روند صعودی مراجعین کرونا در بروجرد

محمد کاکاوند در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد که ظهر امروز هیجدهم اردیبهشت‌ماه در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: روند مراجعین به‌شدت صعودی شده است که این به عدم رعایت فاصله اجتماعی برمی‌گردد.
محمد کاکاوند در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد که ظهر امروز هیجدهم اردیبهشت‌ماه در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: روند مراجعین به‌شدت صعودی شده است که این به عدم رعایت فاصله اجتماعی برمی‌گردد.
وی با بیان اینکه اعلام خطر می‌کنم، تصریح کرد: هیچ‌چیز از نظر فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و بعضی از مساجد نماز جماعت دارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: این روند افزایشی متأسفانه گریبان روستاهای بروجرد را نیز گرفته است که ما در شبکه بهداشت با همکاری نهادهای ذیربط در حال غربالگری و کنترل این بیماری هستیم.
کاکاوند اضافه کرد: برخی روستاها باید قرنطینه شوند، روستای جعفرآباد مورد کرونایی مثبت بسیاری داشته و ۱۰۰ درصد اهالی روستا تست شده و برای آنان نقاهتگاه احداث شده است.
وی بیان کرد: بیشترین آمار کرونایی در سنین ۲۹ تا ۵۵ سال که اگر سن مبتلایان بالاتر رود میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا افزایش می‌یابد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: مسئولین فقط در حدود اختیارات قانونی خود می‌توانند ورود کنند، از مردم خواهشمندیم که ما را یاری دهند.
کاکاوند عنوان کرد: ۶۴ هزار نفر در بروجرد غربالگری شده‌اند که البته آمار ویزیت ربطی به آمار شیوع ندارد.
وی اظهار کرد: روزانه ۱۳۰ تست در بروجرد انجام می‌شود که دقیق و بدون خطا بوده و در برخی از مراکز بهداشتی روزانه بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی تست و ویزیت می‌شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در بروجرد تست‌گیری که انجام می‌شود، به تائید انستیتو پاستور از تست گیری مرکز استان دقیق‌تر است.
کاکاوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار فوتی‌ها نسبت به شیوع بیماری در بروجرد ۶ درصد بوده درحالی‌که این رقم در دنیا ۷ درصد است.
وی اضافه کرد: ۷ طرح عمرانی شبکه بهداشت آماده افتتاح بوده و همچنین سی‌سی‌یو پیشرفته بیمارستان امام(ره) نیز در حال راه‌اندازی است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: ۱۵ دستگاه دیالیز نیز اضافه شده و ۲ دستگاه آمبولانس گرفته شده است.
کد مطلب: 128912
برچسب ها: بروجرد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *