۰
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰

مرگ دو سرکرده داعش در موصل

دو سرکرده گروه تروریستی داعش در عملیات امنیتی نیروهای عراقی در حوالی شهر موصل مرکز استان شمالی نینوا به هلاکت رسیدند.
دو سرکرده گروه تروریستی داعش در عملیات امنیتی نیروهای عراقی در حوالی شهر موصل مرکز استان شمالی نینوا به هلاکت رسیدند.
به گزارش ایرنا مرکز رسانه امنیتی عراق امروز (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از این تروریست ها به عنوان «مسوول گروه امنیتی داعش» در دامنه کوه «شیخ ابراهیم» در شرق موصل از پای درآمد.
در این بیانیه اضافه شده است،با پیگیری های گسترده برای شناسایی بقایای گروه تروریستی، نیروهای تیپ ۹۲ به همراه کمیته اطلاعات و مبارزه با تروریسم استان نینوا موفق به کشته شدن دو سرکرده داعش شدند که یکی از آنها مسوول امنیت داعش در منطقه بود.
عملیات گسترده جست و جو و تعقیب عناصر داعش در پی حمله غافلگیرانه بامداد شنبه گذشته این گروه تروریستی به نیروهای الحشد الشعبی و ارتش در مناطق جنوب و شمال سامرا که ۱۱ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت، آغاز شده است.
از زمان آغاز این حمله داعش، نیروهای الحشد الشعبی و ارتش حدود ۲۰ عملیات مختلف در مناطق شرقی، شمالی و غربی عراق برای تعقیب، شناسایی و نابودی هسته های گروه تروریستی انجام دادند.
در همین حال، سازمان الحشد الشعبی (بسیح مردمی) روز گذشته (پنجشنبه) سه عملیات امنیتی برای جست و جو و نابودی عناصر تروریستی داعش در استان های صلاح الدین، دیاله و الانبار انجام داد.  
بر اساس بیانیه الحشد الشعبی، عملیات امنیتی نخست به نام «رمضان» مسیر تامین نیرو و تجهیزات داعش در غرب استان الانبار را هدف قرار داده است.
نیروهای بسیج مردمی و پلیس مرزی در این عملیات مسیرهای تأمین نیرو و تجهیزات داعش در مرزهای غربی الانبار با سوریه را نابود کردند.
از سوی دیگر، الحشد الشعبی مرحله دوم عملیات امنیتی برای تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش در غرب استان صلاح الدین (در شمال بغداد) را از سرگرفت.
سومین عملیات این نیرو نیز با کمک ارتش در شرق «بعقوبه» مرکز استان دیاله (در شرق عراق) برای تعقیب و جست و جوی تروریست های داعش آغاز شده است.
کد مطلب: 128972
برچسب ها: داعش موصل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *