۰
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۳

کانون اصلی زلزله تهران مشخص شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه کانون اصلی زلزله در روستای زیار استان مازندران گزارش شده است، گفت: با توجه به حساسیت گسل مشاء، ستاد بحران استان تهران در آماده‌باش کامل با توجه به پیش‌بینی احتمال وقوع پس لرزه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه کانون اصلی زلزله در روستای زیار استان مازندران گزارش شده است، گفت: با توجه به حساسیت گسل مشاء، ستاد بحران استان تهران در آماده‌باش کامل با توجه به پیش‌بینی احتمال وقوع پس لرزه است.
به گزارش ایرنا ،محمد تقی زاده روز جمعه در بازدید میدانی از منطقه مشاء شهرستان دماوند در پی وقوع زلزله بامداد امروز در این منطقه، اظهار داشت: با توجه زلزله ۵.۱ ریشتری که بامداد امروز در شهرستان دماوند رخ داد، از بدوی وقوع این حادثه کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در حال آماده‌باش کامل بودند.
وی ادامه داد: ستاد بحران استان تهران به محوریت شهرستان دماوند نسبت به بررسی موارد احتمالی در سطح منطقه پرداخت که خوشبختانه براساس پایش و رصد هیچ‌گونه حادثه جانی و مالی گزارش نشده است.
این مسئول با بیان اینکه تنها تعدادی مصدوم و یک مورد فوتی به دلیل استرس ناشی از وقوع زلزله در منطقه داشتیم، خاطرنشان کرد: طی بررسی های به عمل آمده کانون زلزله در روستای زیار استان مازندران قرار دارد ولی با توجه به اینکه گسل‌ مشاء در موقعیت خاص واقع شده و می تواند در مواقع زلزله تحرکات داشته باشد، امروز از نزدیک به این محل بازدید و رصد لازم صورت گرفت.
تقی زاده یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی احتمال وقوع پس لرزه کلیه نیروهای امدادی و خدماتی همچون هلال احمر، بخش درمان، شهرداری ها و دهیاری و دیگر مراکز در حال آماده‌باش کامل هستند و خوشبختانه با فراهم سازی همه امکانات لازم، مشکلی وجود ندارد.
این مسئول همچنین با بیان اینکه در شهرستان دماوند به ویژه منطقه مشاء نیز مشکل و خسارت جانی و مالی اعلام نشده است، اعلام کرد: شرایط فعلی در دشت منطقه مشاء آرام است و با توجه به احتمال هرگونه حادثه، آماده باش کامل وجود دارد.
هیچ‌گونه خسارتی در مناطق نزدیک به محل کانون زلزله نداشتیم
مهدی حیدری، سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند نیز در این بازدید گفت: به منظور بررسی آخرین وضعیت و شرایط منطقه پس از وقوع زلزله در بامداد امروز، از منطقه مشاء شهر دماوند و روستای زیار شهرستان آمل بازدید به عمل آوردیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه محل دقیق کانون زلزله نزدیک به روستای زیار از توابع شهرستان آمل بود، به لحاظ وظیفه سازمانی و همجوار بودن با این شهرستان، ضمن بازدید میدانی در جریان آخرین وضعیت این روستا قرار گرفتیم.
این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هیچ گونه خسارت جانی و مالی در این روستا وجود نداشت و شرایط عادی در این منطقه حاکم است.
 زلزله بامداد امروز(جمعه) با قدرت ۵.۱ ریشتری در ۷ کیلومتری گسل مشا و ۶ کیلومتری شهر دماوند رخ داد.
کد مطلب: 128977
برچسب ها: زلزله تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *