۰
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۴
آمانو:

مذاکرات با ایران نتیجه ای نداشته

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد مذاکرات با ایران تاکنون نتایج ملموسی به همراه نداشته است
به نقل از هاآرتص، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت مذاکرات بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سال جاری به صورت متراکم‌ انجام شد.
البته وی ذکر کرد تاکنون نتیجه قاطعی حاصل نشده است.
آمانو که گزارش سالانه خود را در برابر اعضای جامعه جهانی قرائت می‌کرد تاکید کرد وی همچنان درباره برنامه هسته‌ای کره‌شمالی نگران بوده و گفت فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم و ساخت رآکتور آب سنگین پیونگ‌یانگ شدیدا چالش برانگیز است.
وی همچنین از دولت سوریه خواست تا به سوالات درباره ساختمان تخریب شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی در سال ۲۰۰۷ پاسخ دهد که آژانس مدعی است بسیار شبیه رآکتور هسته‌ای است.
آمانو در ادامه سخنانش درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که اطلاعات مطمئنی وجود دارد که ایران به فعالیت‌های هسته‌ای مبادرت ورزیده که مربوط به توسعه تسلیحات بوده اما مذاکرات با ایران در این باره تا کنون نتایج ملموسی به همراه نداشته است.
وی تاکید کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش دارد تا مطمئن شود که برنامه هسته‌ای ایران از اهداف مسالمت‌آمیز خود منحرف نشده اما تهران همکاری مطلوب برای اطمینان حاصل کردن در این باره را انجام نمی‌دهد.
وی افزود: به همین دلیل نمی‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که برنامه هسته‌ای ایران با اهداف مسالمت‌آمیز دنبال می‌شود.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنان خود به تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی و ده‌ها کلاهکی که این رژیم در اختیار دارد هیچ اشاره‌ای نکرد.
کد مطلب: 12921
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *