۰
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴

دفتر مجلس دهم بسته شد

امروز (چهارشنبه) آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم برگزار شد که نمایندگان از این فرصت برای گرفتن عکس یادگاری استفاده کردند.
امروز (چهارشنبه) آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم برگزار شد که نمایندگان از این فرصت برای گرفتن عکس یادگاری استفاده کردند.
به گزارش ایسنا، جلسه علنی با ریاست مسعود پزشکیان در ساعت ۹:۲۰ آغاز شد، صحن علنی دچار تغییراتی است شده بود که از جمله آن می‌توان به برداشتن دیوارهای مسقف در بخش انتهایی محل برگزاری جلسات علنی اشاره کرد.
مجلس کارش را با بررسی ایراد شورای نگهبان درباره اصلاح قانون احزاب و گروه‌های سیاسی شروع کرد و بعد وارد بررسی طرح الزام به ثبت اسناد رسمی معاملات اموال غیرمنقول شد. طرحی که روند رسیدگی به آن آنقدر با سرعت بود که تعدادی از نمایندگان به آن اعتراض کردند و حتی زمانی که لاریجانی جایگزین پزشکیان برای ریاست جلسه شد در انتها گفت که چرا این طرح با این همه بحث را در دستور آخرین جلسه مجلس گذاشته‌اند.
بیشتر نمایندگان با ماسک و دستکش بودند اما تشکیل گروه‌های دو یا چند نفره برای گرفتن عکس یادگاری در میانه برگزاری جلسه به چشم می‌خورد. در این بین علی کاظمی نماینده اردل که با لباس بختیاری در مجلس حاضر شده بود بنابر تقاضای سایر همکارانش لباس و کلاه بختیاری را به تعداد دیگری از نمایندگان می‌داد تا آنها عکس یادگاری بگیرند.
نمایندگان دیگری هم لباس‌های مربوط به سایر اقوام همچون ترکمن و کردزبان را به تن داشتند و با سایر همکارانشان عکس می‌گرفتند.
علی لاریجانی که ساعت ۱۰:۳۰ ریاست مجلس را از پزشکیان گرفت، از ساعت ۱۰:۵۰ تا ۱۱:۴۵ یعنی حدود یک ساعت به ارائه گزارشی از عملکرد مجلس دهم پرداخت. او گفت که به این مجلس جفا شده و مظلوم واقع شده است.
لاریجانی همچنین گفت که یادم نیست مقام معظم رهبری دستوری به مجلس داده باشد که مجلس اجرا کند. تنها ایشان نظراتشان را بیان می‌کرد. البته شاید به من دستوری درباره استیضاحی داده باشند اما به مجلس دستور نداده‌اند. پس دوستانی که راجع به رهبری حرف می‌زنند یاد بگیرند نظر ولایی چیست.
رئیس مجلس آخرین جلسه دوره دهم را با این شعر تمام کرد که مجلس تمام شد اما باید گفت: در تو پایان نیست آغاز دگر باید تو را.
در پایان نمایندگان که قرار بود بیرون و در حیاط مجلس عکس یادگاری بگیرند، این عکس را در صحن علنی به خاطر بارندگی شدید گرفتند.
وی تاکید کرد: امروز حضور خبرنگاران پررنگ بود. در برخی مواقع حضور برخی از نمایندگان برای مصاحبه با آنها مزید بر علت شده و این شلوغی را تشدید کرد و بعضا هیچ فاصله گذاری رعایت نشد. همچنین در محل برگزاری نشست‌های خبری خبرنگاران نیز تغییراتی ایجاد شده است.
جلسات علنی مجلس دهم پایان یافت اما کار این مجلس تا شش خرداد ادامه خواهد داشت و هفت خرداد مجلس یازدهم آغاز به کار می‌کند.
کد مطلب: 129748
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *