۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۶

گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهور تونس درباره همکاری امنیتی

وزیر دفاع آمریکا که در راس هئیتی از مقامات نظامی واشنگتن به تونس سفر کرده است در دیدار با رئیس جمهور این کشور به بررسی راه‌های همکاری امنیتی بین دو کشور پرداخت.
 به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، "منصف المرزوقی" رئیس جمهور موقت تونس امروز دوشنبه با "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.

دفتر ریاست جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد: پانتا در این دیدار موفقیت تجربه مرحله انتقالی در تونس به عنوان بهترین نمونه در انقلاب‌های عربی را ستود.

بر اساس این بیانیه وزیر دفاع آمریکا در این دیدار بر حمایت واشنگتن در تونس به ویژه در سایه مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور تاکید کرد.

مرزوقی با پانتا، راه‌های همکاری امنیتی بین دو کشور و ساز و کارهای مورد نیاز برای مقابله با چالش‌های امنیتی در منطقه به ویژه با توجه به بی‌ثباتی اخیر در کشور مالی بررسی شد.

وزیر دفاع آمریکا که سفر خود به شمال آفریقا و خاورمیانه را امروز از تونس آغاز کرده است در ادامه این سفر به مصر، اردن و سرزمین های اشغالی خواهد رفت.

وزیر دفاع آمریکا پیش از دیدار با رئیس جمهور تونس با "حمادی الجبالی"، نخست وزیر موقت تونس دیدار کرد و دو طرف راه ها و دورنمای همکاری بین دو کشور را مرود بررسی قرار دادند.

پانتا همچنین با همتای تونسی خود "عبدالکریم الزبیدی" در حضور مقامات نظامی دو کشور دیدار کرد.
کد مطلب: 1302
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *