۰
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۹

یک ژنرال بازنشسته وزیر دفاع بایدن

 نشریه پلیتیکو دقایقی پیش نوشت: رییس جمهوری منتخب آمریکا ژنرال بازنشسته لوید آستین را برای اداره پنتاگون انتخاب کرده است.
یک ژنرال بازنشسته وزیر دفاع بایدن
 نشریه پلیتیکو دقایقی پیش نوشت: رییس جمهوری منتخب آمریکا ژنرال بازنشسته لوید آستین را برای اداره پنتاگون انتخاب کرده است.
به گزارش ایرنا، پولیتیکو به نقل از سه منبع آگاه نوشت: ژنرال بازنشسته لوید آستین به عنوان گزینه مورد انتخاب جو بایدن برای هدایت وزارت دفاع آمریکا برگزیده شده است. 
آستین ژنرال بازنشسته نیروی زمینی ایالات متحده است. وی دوازدهمین فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) بود. آستین اولین فرمانده سیاه‌پوستی بود که رئیس این فرماندهی شد.
آستین پیش از انتصاب به سنتکام به عنوان سی و سومین معاون رئیس ستاد نیروی زمینی ایالات متحده از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ فعالیت می‌کرد. وی همچنین آخرین ژنرال فرمانده نیروهای ایالات متحده - عراق، عملیات طلوع جدید که در ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر)  ۲۰۱۱ به پایان رسید و سپس معاون رئیس ستاد ارتش ایالات متحده بود. آستین در آوریل(اردیبهشت)  ۲۰۱۶ از نیروی زمینی بازنشسته شد.
در ۲۷ نوامبر (هفتم آذر) سال ۲۰۲۰، اکسیوس گزارش داد که تیم انتقال بایدن-هریس آستین را برای نقش وزیر دفاع در دولت جدید در دست بررسی دارد.
معرفی گزینه بایدن برای ریاست پنتاگون در حالی افشا می شود که جو بایدن ساعتی پیش اعلام کرد که به صورت رسمی روز چهارشنبه و جمعه گزینه های خود برای ریاست پنتاگون و دادستان کل را اعلام خواهد کرد. 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، مارک اسپر رییس اسبق پنتاگون را یک روز پس برگزاری انتخابات سوم نوامبر ( ۱۳ آبان ) را  برکنار کرد و هم اکنون کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا است.
در حالی بایدن قرار است در این هفته نامزد خود برای کسب ریاست پنتاگون را معرفی کند که برخی رسانه های آمریکایی در هفته گذشته گزارش هایی مبنی بر عدم دسترسی تیم انتقالی بایدن به مراکز حساس دفاعی امنیتی منتشر کردند.
روزنامه واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد که برغم تصمیم اداره خدمات عمومی در ۲۳ نوامبر (سوم آذر) برای انتقال رسمی قدرت، پنتاگون درخواست تیم بایدن برای دیدار با مدیران نهادهای امنیت ملی، اطلاعات دفاعی و سایر سرویس های جاسوسی ارتش را رد کرده است.
کد مطلب: 141094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *