۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۳

آخرین سفر کاری پانتا

وزیر دفاع آمریکا در آخرین سفر رسمی خود، عازم اروپا می‌شود.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «پرنسا لاتینا»، یکی از سخنگویان پنتاگون امروز چهارشنبه اعلام کرد که «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا هفته آینده در آخرین سفر رسمی خود به عنوان رئیس پنتاگون، عازم پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و انگلیس خواهد شد.
بر اساس این خبر، وزیر دفاع آمریکا قرار است در این سفر اروپایی خود با متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانیتک (ناتو) به ویژه در رابطه با افغانستان که در حال حاضر محل استقرار بیش از ۱۰۰ هزار نظامی است که ۶۶ هزار نفر از آنها آمریکایی هستند، دیدار و گفت و گو داشته باشد.
این در حالیست که کاخ سفید نیز روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که احتمالا تمام نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان تا سال ۲۰۱۴ میلادی از این کشور عقب نشینی خواهند کرد ولی با این حال، هیچ تصمیمی در جریان دیدار هفته جاری «حامد کرزی» رئیس جمهوری افغانستان با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در این باره گرفته نخواهد شد.
سفر پانتا به اروپا به عنوان آخرین سفر او به عنوان وزیر دفاع آمریکا صورت خواهد گرفت. اوباما روز دوشنبه هفته جاری «چاک هِیگل» سناتور جمهوریخواه سابق ایالت «نبراسکا» را به عنوان گزینه خود جهت تصدی پست ریاست پنتاگون معرفی کرد و تایید سمت جدید این چهره جمهوریخواه نیز در انتظار تصمیم سنای آمریکا است.
خبر تصمیم اوباما برای جایگزین کردن هیگل به جای پانتا واکنش‌های قاطعانه‌ای را از سوی اعضای کنگره و به ویژه جمهوریخواهان محافظه کار در پی داشته است به طوریکه آنها اظهارات قبلی هیگل در هشدار درباره نفوذ بیش از حد و فعالیت های ارعاب برانگیز لابی یهود در واشنگتن و مواضع آشتی جویانه او در قبال برنامه هسته ای ایران را به عنوان دلایل اصلی مخالفتشان با نامزدی هیگل اعلام کرده اند.
کد مطلب: 19229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *