۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۲

خروج یک قطار فله‌بری از ریل

دقایقی قبل یک قطار فله‌بر باری در بلاک آپرین-بهرام در جنوب غربی استان تهران به دلایل نامعلوم از ریل خارج شد.
خروج یک قطار فله‌بری از ریل
دقایقی قبل یک قطار فله‌بر باری در بلاک آپرین-بهرام در جنوب غربی استان تهران به دلایل نامعلوم از ریل خارج شد.
به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی قبل تعداد ۱۰ واگن از قطار باری فله‌بر در محدوده بلاک آپرین-بهرام در جنوب غرب استان تهران از ریل خارج شد.
این قطار که در مسیر قم -آپرین در حرکت بود، سبب انسداد این خط ریلی شده است.
بر اساس اعلام شاهدان عینی، دو دستگاه واگن باری کاملاً واژگون شده است و به حدود ۴ کیلومتر از خط آهن و واگن‌ها آسیب جدی وارد شده است.
ضمن اینکه ۶ دستگاه از واگن هم از ناحیه چرخ و محور (بوژی) آسیب دیده و خسارت به محموله آنکه گفته می‌شود بخشی از کالاهای اساسی وارداتی از بندر امام خمینی (ره) است، وارد شده است.
گفته می‌شود این سانحه تلفات جانی نداشته است.
کمیسیون سوانح شرکت راه آهن تا کنون درباره این سانحه اظهار نظر کرده است.
سانحه امشب، سومین سانحه ریلی ظرف یک هفته اخیر بود. ۳ خرداد نیز در منطقه جدایش در ۱۰ کیلومتری پرند، قطار مسافری همدان-مشهد از ریل خارج و به تعدادی از مسافران و خدمه قطار صدمات جزئی وارد شد.
ابتدا علت سانحه قطار مسافری همدان-مشهد، سرقت ریل اعلام شد که بررسی‌ها نشان داد علت بیان شده چندان دقیق نیست که تا کنون علت واقعی سانحه قطار همدان - مشهد اعلام نشده است.
سانحه دوم نیز ۲ بامداد روز گذشته ۸ خرداد رخ داد که طی آن ۳۶ دستگاه واگن از قطار ۵۰ واگنی باری در بلاک کامه به رخ در راه‌آهن شرق از قطار جدا شد که با هوشیاری مأموران لکوموتیو امداد، حادثه‌ای رخ نداد.
این در حالی است که سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن ۲۹ اردیبهشت ماه امسال در جلسه فوق‌العاده ستاد ارتقا ایمنی راه آهن اعلام کرد: با متخلفان و مسببان حوادث ریلی برخورد قاطع می‌شود.
به گفته رسولی، از این پس در صورت وقوع سانحه، با تمامی عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها موجب آسیب مالی و حیثیتی به راه‌آهن شود، سلب خواهد شد.
به گزارش مهر، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد به دنبال خروج از خط این قطار باری، همکاران و ماموران فنی راه آهن به محل اعزام و در حال هدایت واگن‌ها بروی خط و بازگشایی مسیر هستند.
روابط عمومی راه‌آهن همچنین اعلام کرد که این خط محل تردد قطارهای باری است و خللی در تردد سایر قطارها ایجاد نمی‌شود.
کد مطلب: 130279
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *