۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۹

اجرای تورهای گردشگری محدودیتی ندارد

معاون وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: محدودیتی برای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی وجود ندارد.
اجرای تورهای گردشگری محدودیتی ندارد
معاون وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: محدودیتی برای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی وجود ندارد.
به گزارش ایسنا به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری ـ معاون گردشگری و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: در حال حاضر تمام حلقه‌های زنجیره خدمات گردشگری کشور اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت‌ها و مراکز فرهنگی ـ تاریخی و طبیعت‌گردی فعال‌اند و محدودیتی برای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری در داخل کشور وجود ندارد.
او افزود: به‌زودی طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته با ستاد ملی کرونا و دستگاه‌های فرابخشی مربوطه، زمان و سازوکار لازم برای ورود گردشگران خارجی اعلام خواهد شد.
معاون گردشگری یادآور شد: برقراری کلیه فرآیندهای حوزه گردشگری بر اساس پروتکل‌های تعریف‌شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می‌شود.  
دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تشریح روند اعطای تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری نیز گفت: در حال حاضر مدارک آن دسته از شاغلان صنعت گردشگری که دارای کد کارگاهی و بیمه تامین اجتماعی هستند، پیرو دریافت پیامک مربوطه در حال ارسال به بانک‌های عامل است و آن دسته افرادی که تا کنون پیامک دریافت نکرده‌اند باید مشخصات و مدارک خود را در سامانه وزارت کار برای رسیدگی دوباره ثبت کنند.
تیموری افزود: مشاغلی چون فعالان بوم‌گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی در این صنعت وجود دارند که متاسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی بی‌بهره هستند، با این حال برابر رایزنی‌ها و تلاش‌هایی که صورت گرفته، ساز و کار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه در قالب تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت گردشگری و وزارت کار در دست اقدام است که به‌زودی اعلام می‌شود.
کد مطلب: 130319
برچسب ها: تورهای گردشگری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *