۰
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۳

ترامپ اجلاس گروه ۷ را به تعویق انداخت

رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه صدر اعظم آلمان از حضور در اجلاس گروه ۷ امتناع ورزید، اعلام کرد این اجلاس را حداقل تا سپتامبر به تعویق انداخته است.
ترامپ اجلاس گروه ۷ را به تعویق انداخت
رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه صدر اعظم آلمان از حضور در اجلاس گروه ۷ امتناع ورزید، اعلام کرد این اجلاس را حداقل تا سپتامبر به تعویق انداخته است.
به گزارش ایرنا ،دونالد ترامپ شامگاه شنبه در مسیر بازگشت از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به خبرنگاران همراه افزود، می‌خواهد روسیه، استرالیا، هند و کره جنوبی را هم به این اجلاس دعوت کند.
وی افزود: من این نشست را به تعویق می‌اندازم به خاطر اینکه احساس نمی‌کنم گروه ۷ به درستی آن چیزی را نمایندگی می‌کند که در جهان جریان دارد. آن یک گروه تاریخ گذشته از کشورها است.
در حال حاضر گروه هفت را آمریکا، کانادا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا و ژاپن تشکیل می‌دهند.
آلیسا فرح مدیر ارتباطات استراتژیک کاخ سفید گفت: رئیس جمهوری می‌خواهد سایر متحدان سنتی از جمله پنج کشور را به‌ همراه آنهایی که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، گرد هم آورد و درباره آینده چین صحبت کنند.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا گفته بود قصد دارد در آخر ماه آینده میزبان سران کشورهای عضو گروه ۷ باشد اما با واکنش مبهم سران کشورها با توجه به همه‌گیری کووید-۱۹ روبرو شد.
سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه تایید نکرد که او در این نشست سران گروه ۷ حضور خواهد یافت.
وی اظهار کرد: صدراعظم از رئیس جمهوری ترامپ بابت این دعوت برای شرکت در نشست گروه ۷ در واشنگتن در اواخر ماه ژوئن تشکر می‌کند. اما با توجه به وضعیت همه‌گیری، او نمی‌تواند تایید کند که به صورت حضوری شرکت کند.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم روز چهارشنبه گفته بود مطمئن نیست با توجه به انتقال ویروس کرونا و مشکلاتی که در این شرایط همه‌گیری کووید-۱۹ وجود دارد بتواند به صورت حضوری در این اجلاس حضور یابد و توصیه کرده بود به صورت مجازی برگزار شود.
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هم با ترامپ گفت‌وگو داشته است اما مشخص نیست که نظرش درباره نشست حضوری و زمان آن چه بوده است.
با این حال به نظر می‌رسد ترامپ قصد داشت با برگزاری این نشست، پیامی به جهان مخابره کند که دوران نگرانی و ترس از کرونا تمام شده است و به این صورت بتواند به سمت گشایش اقتصاد حرکت کند تا در ماه‌های اندک باقی‌مانده به انتخابات ریاست جمهوری، فرصتی برای تبلیغات خود فراهم سازد.
کد مطلب: 130346
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *