۰
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۴

نامه حزب اعتماد ملی به رییسی درباره حصر 

حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به رئيس قوه قضائيه، با اشاره به وضعيت جسمانی مهدی كروبی، دبيركل حزب اعتماد ملی، خواهان پايان حصر خانگی مهدی كروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد شد.
حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به رئيس قوه قضائيه، با اشاره به وضعيت جسمانی مهدی كروبی، دبيركل حزب اعتماد ملی، خواهان پايان حصر خانگی مهدی كروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد شد.
در این نامه با اشاره به اینکه مهدی کروبی پس از انتخابات رياست جمهوري ١٣٨٨ و از  بهمن ماه ١٣٨٩ و در پي يك تصميم نانوشته در حصر خانگی بسر مي‌برد، این موارد را مطرح کرد:

حصر مجازات است و حسب اصول ٣٢ ؛٣٣و ٣٤قانون اساسي و اصل تفكيك قوا اعمال مجازات از صلاحیت‌های قوه قضائيه است و مرجع دیگری در این خصوص صلاحیت ندارد

با گذشت قريب به يك دهه اعمال مجازات حصر خانگی، همواره تقاضاي حداقلی آيت‌الله كروبی محاكمه علني توسط دادگاه صلاحيتدار بوده است.

زيبنده و شايسته نظام قضايي جمهوری اسلامی ایران نيست كه مجازاتی بر شهروندان بدون رسيدگی قضايي و صدور حكم توسط محكمه صلاحيتدار اعمال شود.

جناب آقاي كروبي با گذشت ٨٣ سال سن ايام كهنسالي عمر خود را با مشقت تحميلي و در حصر خانگی ومحروميت از بديهيات زندگی عادی و حال نامساعد جسمی سپري می‌كند.

در طول يك ماه اخير به‌دليل فشارهاي ناشي از اين حصر با افت شديد فشار خون(٥/٥ درجه)  و پوکی استخوان مواجه گشته كه بر اثر عدم تعادل جسمانی ناشی از آن دچار شكستگی استخوان دست شده و هم‌اكنون با سختی ايام را سپري می‌كند.

تصور اين شرایط در مورد آيت الله كروبی با آن سابقه مبارزاتی درخشان و سالها زندان در دوران مبارزه برای ‌پیروزی نهضت امام خمینی برای همه دوستداران عدالت و آزادی دردناک است و دل همه دلسوزان انقلاب اسلامی و آزادگان را به درد می‌آورد.

نیک می‌دانید که این وضعیت در خصوص جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و همسر بزرگوارشان سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد نیز جاری و ساری است.   بنابراین انتظار مي‌رفت كه اين معضل از همان آغاز دوره  مسئوليت جنابعالي بر قوه قضايیه حل و فصل می‌شد كه اينگونه نشد.

اکنون اميد و انتظار این است با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع؛ پیگیری قانونی و مصلحانه امر در دستور کار حضرتعالی و دستگاه قضایی کشور قرار گیرد و حصر آیت‌الله مهدی كروبی و همچنین مهندس مير حسين موسوی و همسر گرامی‌اش خانم دكتر زهرا رهنورد كه از مواريث دوران مديريت قضایی قبل بوده، در دوره مديريت جديد خاتمه یافته و اين قفل سياه با كليد جنابعالی گشايش يابد.
کد مطلب: 131194
برچسب ها: حزب اعتماد ملی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *