۰
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۷

روحانی برای رفع حصر موسوی و کروبی شرط گذاشت

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، در پاسخ به سئوالی درباره رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی با تاکید بر این که ریشه همه مسائل به خروج کشور از فضای امنیتی بستگی دارد، گفت: برای این موضوع مقدماتی لازم است.
حجت الاسلام حسن روحانی در همایش بانوان که صبح پنجشنبه در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد با اشاره به مسائل فرهنگی گفت: ما معتقد نیستم که مسائل فرهنگی از طریق پلیسی قابل حل است و مسائل مربوط به زنان در دولت تدبیر و امید از راه‌های پلیسی دنبال نخواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر این که در صورت نامزدی هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی از رقابت انتخاباتی کناره‌گیری خواهید کرد؟ گفت: من با هر دوی این بزرگواران صحبت کرده‌ام و اینها گفتند که ما نمی‌آییم.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، در پاسخ به سئوالی درباره رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی با تاکید بر این که ریشه همه مسائل به خروج کشور از فضای امنیتی بستگی دارد، گفت: برای این موضوع مقدماتی لازم است.

این کاندیدای احتمالی در سخنانی درباره جایگاه زنان نیز اظهار کرد: زنان ما نه نیاز به الگوهای غربی دارند و نه باید بر اساس برخی تفکرات در خانه محفوظ بمانند. زن می‌تواند دارای بالاترین منزلت در جامعه باشد. میان زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد و زنان در کنار مردان می‌توانند با رعایت همه اصول اسلام در صحنه‌ها حضور یابند.

روحانی با اشاره به شعار حماسه سیاسی گفت: ایجاد حماسه سیاسی تنها وظیفه مردان نیست بلکه در همان حد و نه حتی سر سوزنی کمتر وظیفه زنان نیز هست و ۵۰ درصد حماسه سیاسی بر دوش زنان است.

وی با بیان اینکه جایگاه زنان در جامعه ما ارتقا یافته است تصریح کرد: البته مشکلات و مطالبات همچنان وجود دارد. تعبیض در شغل و فعالیت اجتماعی برای زنان و حضور آنان در سطوح مدیریتی و تصمیم‌ساز، افزایش زنان خود سرپرست و سرپرست خانوار و افزایش طلاق از مشکلاتی است که در مورد زنان مطرح است.

وی با بیان اینکه جنسیت نمی‌تواند معیاری برای دوری و عدم حضور زنان در سطوح مدیریت باشد، اظهار کرد: اگر زمینه را برای حضور زنان فراهم نکنیم به این معنا است که از بسیاری استعدادها و توانمندی‌ها محروم شده‌ایم ما باید در بخشی از مناطق مدیریتی سهم ویژه‌ای برای زنان قائل شویم.

وی در بخشی از اظهارات خود ضمن گرامیداشت روز معلم، معلمان را رکن اصلی و ستون فقرات آموزش و تربیت در جامعه عنوان کرد و گفت: معلمان در آموزش و تربیت باید مشارکت جدی داشته باشند.

روحانی با اشاره به مسائل فرهنگی گفت: ما معتقد نیستم که مسائل فرهنگی از طریق پلیسی قابل حل است و مسائل مربوط به زنان در دولت تدبیر و امید از راه‌های پلیسی دنبال نخواهد شد. اقتصاد از شرایط رکود و بی‌رونقی و به ویژه از شرایط اضطراری خارج خواهد شد و بداخلاقی‌ها، به چهره هم پرخاش‌کردن‌ها از جامعه رخت برخواهد بست. فرصت برابر برای زنان و مردان در عرصه‌های مدیریتی و سهم ویژه‌ای برای زنان در نظر گرفته خواهد شد و جنسیت معیار نخواهد بود.

روحانی در پایان بر بهبود روابط با جهان اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش خواهد شد روابط مناسبی با کشورهای مختلف جهان برقرار کنیم. زنده‌باد عظمت و بزرگی زنان، زنده‌باد عقلانیت و اعتدال، زنده‌باد دولت راستگویان و درستکاران، زنده باد اسلام و زنده باد ایران عزیزمان.
کد مطلب: 29010
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *