۰
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۵
حریرچی:

در تابستان هم درگیر کرونا هستیم

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغییر باورهای مردم نسبت به شیوع کرونا بسیار خطرناک است و این ویروس با فصل گرم از بین نمی‌رود و در طول تابستان هم با این بیماری درگیر خواهیم بود.
در تابستان هم درگیر کرونا هستیم
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغییر باورهای مردم نسبت به شیوع کرونا بسیار خطرناک است و این ویروس با فصل گرم از بین نمی‌رود و در طول تابستان هم با این بیماری درگیر خواهیم بود.
دکتر ایرج حریرچی روز چهارشنبه در بازدید از مراکز درمانی سنندج، اظهار داشت:  ارزیابی انجام شده از خدمات رسانی کادر درمان به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سنندج و تلاش مدافعان سلامت در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی قابل قدردانی است.
وی با اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا طی چند روز اخیر در این شهر افزود: نیازمند تلاش و همکاری مردم در زمینه کاهش بیماری هستیم.
دکتر حریرچی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اطلاع‌رسانی برای ادامه پویش در خانه بمانیم باید در راستای اهداف مبارزه با کرونا تشدید شود گفت: هماهنگی و عزم و اراده ملی و مسوولان در این شرایط بحرانی بسیار ضروری است و مردم در این شرایط سخت نهایت همکاری با سیستم بهداشت و درمان را داشته باشند.
وی  با اشاره به لزوم رعایت اصول بهداشتی توسط همگان افزود: باتوجه به اعلام وضعیت قرمز کرونا در کردستان از شهروندان می خواهیم از تجمع و رفت‌وآمدهای غیر ضروری خودداری کنند.
معاون کل وزارت بهداشت ضمن ابراز نگرانی از تغییر باورهای برخی از مردم در مورد ویروس کرونا و عادی انگاشتن آن، بر لزوم استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل تاکید کرد و گفت: این تصور که ویروس کرونا ضعیف شده است را از خود دور کنید چراکه این بیماری قطعا در فصل تابستان هم ادامه دارد و در هر شرایطی باید آماده مقابله با آن باشیم.
دکتر حریرچی  با بیان اینکه عملکرد سیستم بهداشتی و درمانی کردستان در زمینه بیماریابی، و مقابله با کرونا ستودنی است، تاکید کرد: اگر مردم همکاری کنند شاهد همه‌گیری بیماری کرونا نخواهیم بود.
دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت صبح امروز همراه با قائم مقام دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاور معاون استان‌های صدا و سیما در امور مراکز استان‌ها و عضو ستاد کرونا و یکی از متخصصان عفونی معاونت بهداشتی کشور  از بیمارستان‌ توحید و کوثر سنندج بازدید و  در جریان روند بستری بیماران در بخش‌های مختلف بویژه آی‌ سی‌ یو قرار گرفت.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، این بیماری تاکنون جان هشت هزار و ۹۵۰ را در کشور گرفته است.
۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.  
طبق آمار رسمی روزانه وزارت بهداشت، موارد مرگ کرونا که در هفته های گذشته به زیر ۵۰ نفر در روز رسیده بود در چند روز گذشته دوباره سه رقمی شده است، موارد ابتلا نیز به بالای ۲۵۰۰ تا سه هزار نفر رسیده است. وزارت بهداشت متعقد است، بخشی از افزایش آمار مبتلایان به علت افزایش تست از افراد مشکوک و اطرافیان آنان است. تعداد تست کرونا در کشور اکنون به روزانه حدود ۲۵ هزار مورد در روز رسیده است.
کد مطلب: 131282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *