۰
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵

اخراج صدها کارمند از آرامکو

غول نفتی آرامکوی سعودی به دنبال رکود بازار جهانی نفت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در ماه جاری اخراج صدها کارمند خود را آغاز می کند.
غول نفتی آرامکوی سعودی به دنبال رکود بازار جهانی نفت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، در ماه جاری اخراج صدها کارمند خود را آغاز می کند.
به گزارش ایسنا، آرامکو مانند سایر شرکت‌های بزرگ نفتی پس از شیوع پاندمی ویروس کرونا که باعث سقوط شدید تقاضا و قیمت‌های نفت شد، هزینه سرمایه برای سال ۲۰۲۰ را کاهش داد. غول‌های نفتی در راستای کاهش هزینه ها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از نیروی کار خود را تعدیل کرده اند.
منابع آگاه به رویترز اعلام کرده‌اند که اکثر مشاغلی که در آرامکو حذف می شوند، خارجی‌ها هستند. یک منبع آگاه برآورد کرد که ۵۰۰ نفر اخراج شده اند و تعدیل نیرو در آرامکو بر مبنای عملکرد و اقدامات مشابهی است که هر سال انجام می گیرد.
آرامکو بیش از ۷۰ هزار کارمند دارد.
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد آرامکو خود را با فضای کسب و کار بسیار پیچیده و در حال تغییر که ناشی از پاندمی کووید ۱۹ است، تطبیق می دهد. ما مدام هزینه های عملیاتی خود را بررسی کرده و در مخارجمان در جایی که برای ادامه عملکرد خوب و سودآوری لازم است، بازنگری می کنیم. ما این بار در خصوص اقداماتمان اطلاعاتی منتشر نمی کنیم اما همه اقدامات ما برای تاب آوری و رقابت پذیری طراحی شده و رشد بلندمدت را هدف گرفته است.
بلومبرگ نخستین منبع خبری بود که خبر اخراج‌ها در آرامکو را منتشر کرد.
در این بین، امین ناصر، مدیرعامل آرامکو اعلام کرد این شرکت از نقدینگی و بدهی برای پرداخت ۱۸.۷۵ میلیارد دلار سود نقدی به سهامداران در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ استفاده خواهد کرد.
این اظهارات پس از تکمیل خرید ۷۰ درصد از سهام غول پتروشیمی سابیک از صندوق سرمایه دولتی عربستان سعودی مطرح شد. ارزش این قرارداد ۶۹.۱ میلیارد دلار است و آرامکو پرداخت این مبلغ را در مدت سه سال تا سال ۲۰۲۸ انجام خواهد داد.
شرکت قطر پترولیوم که یکی از بزرگترین شرکتهای انرژی جهان است هم برای مقابله با افت قیمت نفت و کاهش تقاضا، به اخراج کارگران خارجی و کاهش هزینه اقدام کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، کویت که یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت در خلیج فارس است نیز استخدام کارگران خارجی در صنعت نفت را به مدت یک سال متوقف کرده است.
کد مطلب: 131362
برچسب ها: آرامکو نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *