; ?>; ?> دید امنیتی را از تشکلها و سمن‌ها برداریم - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰

دید امنیتی را از تشکلها و سمن‌ها برداریم

سخنگوی دولت گفت: دوران سختی است، باید از فرد گرایی به خیر جمعی توجه کنیم. دید امنیتی را از تشکل‌ها و سمن ها برداریم.
سخنگوی دولت گفت: دوران سختی است، باید از فرد گرایی به خیر جمعی توجه کنیم. دید امنیتی را از تشکل‌ها و سمن ها برداریم.
به گزارش ایسنا،  علی ربیعی سخنگوی دولت در مراسم افتتاحیه سرای فرشته های مرکز طلوع بی نام و نشانها که مرکز اقامتی آموزشی دختران آسیب دیده از کارتن خوابی و اعتیاد دختران است با تبریک روز دختر اظهار کرد: متاسفانه سیاستهای ما خیلی معطوف به زنان و دختران نیست و لازم است که در این زمینه سیاست‌ها و برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید سیاست ها معطوف به حمایت از زنان باید تقویت شود، تصریح کرد: در فرآیند توسعه، زنان و دختران برای ما مهم هستند؛ چراکه نیمی از جامعه به درستی در مسیر رشد کشور قرار نگرفته‌اند.
وی گفت: بر اساس آمار ۵۲ درصد دانشجویان دختر و ۶۶ درصد از سهم اشتغال و بیش از ۵۰ درصد سمن‌ها را زنان به دست دارند.
سخنگوی دولت اظهار کرد: باید گفت که موانع فرهنگی بر سر راه توسعه زنان داریم. در برخی نقاط بازماندگی از تحصیلات زیاد است در عشایر شاهد ترک تحصیل زودرس و ازدواج اجباری زیر۱۵ سال هستیم.
ربیعی گفت: در سال ۹۷ ، ۳۵۰۰ نفر زیر ۱۵ سال و در  سال ۹۸ ، ۲۵۰۰ نفر زیر ۱۵ سال وام ازدواج دریافت کردند  که ۹۸ درصد آنان دختران بوده اند.
وی گفت: در دولت بنای ما این است که روند سعودی توجه به سیاست معطوف به زنان داشته باشیم چراکه بیشترین ضرر از آسیب اجتماعی رو زنان می بینند.
ربیعی گفت: فریب و خروج از خانه و اعتیاد زنان و دختران را بیشتر نشانه می‌گیرد. در همین راستا مقابله با اعتیاد دختران کودکان را اولویت قرار دادیم .
سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز روز دختر است و خیرجمعی مهم است . بسیاری از سمن‌ها همانند بخش های مختلف که در فشار و سختی هستند، سختی می کشند. نیاز به این داریم که در کنار هم‌ باشیم. دوران سختی است. فردگرایی بیشترین آسیب را به جامعه می زند در قالب تشکل‌ها می توانیم زندگی را برای هم آسان کنیم.
وی گفت: دید امنیتی را از تشکل‌ها برداریم نگاه توسعه گرایانه به سمن ها شود حضور ما در این جا هم از جهت روز دختر در فرآیند خیر جمعی است. دست خیرین اینجا  را می بوسم.
کد مطلب: 131633
برچسب ها: علی ربیعی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *