۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۵

مشاوران امنیتی خارجی در خدمت آل سعود برای سرکوب و شکنجه معترضان

منابع آگاه عربستانی افشا کردند که دستگاه امنیتی رژیم سعودی در روزهای اخیر صدها معترض عربستانی ساکن مناطق شیعی شرق عربستان را بازداشت کرده است.
به گزارش فارس به نقل هفته نامه المنار، منابع آگاه عربستانی افشا کردند که دستگاه امنیتی رژیم سعودی در روزهای اخیر صدها معترض عربستانی ساکن مناطق شیعی شرق عربستان را بازداشت کرده است.

این در حالی است که آخرین اخبار رسیده از وضعیت این زندانیان حاکی از آن است که آنان در سیاه چال‌های شکنجه، تحت نظارت "محمد بن نایف"، پسر نایف بن عبد العزیز، ولی‌عهد سابق در زندان بسرمی‌برند.

از سوی دیگر منابع آگاه در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فاش کردند که شمار زندانیانی که بر اثر شکنجه‌های وحشیانه رژیم سعودی در وضعیت وخیمی قرار دارند، بسیار افزایش پیدا کرده است.

این منابع در ادامه افشاگری‌های خود تاکید کردند که مقامات سعودی برای سرکوب قیام مردمی در عربستان، شماری از مشاوران امنیتی بیگانه را به این کشور دعوت کردند تا از رای و نظر آنان در سرکوب اعتراض‌های مردمی استفاده کنند.

به گفته این منابع، این مشاوران همان کسانی هستند که بر عملیات شکنجه زندانیان و تعقیب و پیگرد ساکنان شرق عربستان نظارت دارند.

بیم و هراس آل سعود این روزها چنان تشدید شده که حتی به دانشجویان عربستانی مقیم خارج نیز رحم نمی‌کنند و به محض ورود آنها به کشور، آنان را به مراکز بازجویی منتقل کرده و تحت بازجویی قرار می‌دهند.

در ادامه این بیم و نگرانی‌ها رژیم سعودی تدابیر امنیتی شدیدی را در شهرهای مختلف عربستان برقرار کرده است، به ویژه آنکه از مناطق شرقی عربستان خبر می‌رسد که نیروهای امنیتی بیشتری به این منطقه اعزام شده‌اند که به آنان مجوز تیراندازی به سوی تظاهرات‌کنندگان نیز داده شده است.

این در حالی است که تا به امروز ۳ شهروند بی‌گناه عربستانی که تنها اتهام آنها مشارکت در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز است، بر اثر حمله نیروهای امنیتی آل سعود به شهادت رسیده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط از اتباع خود خواسته این کشور را هرچه سریع‌تر ترک کنند و کسانی که امکان ترک سریع خاک عربستان را ندارند،‌ به شدت مراقب خود باشند.

از هفته گذشته تاکنون منطقه شیعه نشین القطیف بعد از دستگیری شیخ "نمر باقر النمر"، روحانی برجسته عربستانی روزهای پر التهابی را سپری می‌کند و ساکنان این مناطق از یکشنبه گذشته تاکنون به صورت دائم و پیوسته در خیابان‌ها دست به تظاهرات می‌زنند تا اعتراض خود به این اقدام نیروهای آل سعود را اعلام کنند.

آخرین خبرهای رسیده حکایت از این دارد که دامنه اعتراضات مردمی روز گذشته به شهر مدینه منوره نیز رسیده است و ریاض، پایتخت عربستان هم این روزها شاهد تجمع و تحصن اعتراض‌آمیز مردمی بوده است.
کد مطلب: 132
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *