۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۸

معافیت خدمت فرزندان زندانیان سیاسی

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: فرزندان زندانیان سیاسی قبل از انقلاب مشمول معافیت از خدمت سربازی می‌شوند.
ایلنا:سردار حمید صدرالسادات در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس قوانین بنیاد شهید و امور ایثارگران، افرادی که سابقه زندانی سیاسی در رژیم شاه دارند به عنوان آزاده تلقی می‌شوند.
وی گفت: فرزندان کسانی که سابقه زندانی سیاسی در زمان رژیم سابق به مدت ۲۴ ماه را دارند مشمول قوانین معافیت فرزندان آزادگان شده و از خدمت سربازی معاف می‌شوند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: مدت زندانی شدن این افراد باید به تایید وزارت اطلاعات برسد و بنیاد شهید نیز باید نامه تایید مبنی بر آزاده بودن آنان را به ما ارسال کند تا نظام وظیفه بر اساس قانون عمل کند.
وی همچنین در ارتباط با اینکه آیا کسانی که پدرشان سابقه حضور ۳۰ ماه و بیشتر در جبهه دارد و یا ۲۵ و بیشتر درصد جانبازی دارند می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند گفت: با توجه به اینکه در قانون قبلی نظام وظیفه کسانی که ۵۰ درصد جانبازی داشته و یا ۶۰ ماه سابقه حضور در جبهه را داشتند می‌توانستند از معافیت استفاده کنند حال براساس قانون جدید می‌توانند یک فرزند دیگر خود را هم معاف کنند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: در قانون جدید کسر خدمت مربوط به جانبازی زیر ۲۵ درصد و سابقه حضور در جبهه‌ها زیر ۳۰ ماه حذف شده اما کماکان کسر خدمت از طریق عضویت در بسیج تا حداکثر شش ماه و نخبه بودن تا حداکثر کل مدت سربازی پابرجا است.
کد مطلب: 21275
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *