۰
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۴

ماجرای مجوز امکانات رفاهی برای بازنشستگان

مجوز سازمان برنامه و بودجه برای ارائه امکانات رفاهی به بازنشسته‌ها و مستمری بگیران در حالی صادر شده که تا پیش از این برخی دستگاه‌ها آنها را از خدمات رفاهی محروم کرده بودند.
مجوز سازمان برنامه و بودجه برای ارائه امکانات رفاهی به بازنشسته‌ها و مستمری بگیران در حالی صادر شده که تا پیش از این برخی دستگاه‌ها آنها را از خدمات رفاهی محروم کرده بودند.
به گزارش ایسنا، به تازگی نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - طی بخشنامه‌ای مجوز ارائه امکانات رفاهی نقدی و غیرنقدی دستگاه‌ها به بازنشستگان و مستمری‌بگیران را صادر کرده است. این بخشنامه براساس تبصره (۲) ماده (۷) و ماده (۱۸) ضوابط قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به اجرا درآمده است.
بررسی قانونی این مجوز برای بازنشستگان از این حکایت دارد در ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه تاکید بر موضوع ایجاد شرایط مناسب و عدالت در پرداخت‌ها به بازنشستگان مورد تاکید قرار دارد؛ به طوری که دولت مکلف است بررسی لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان، بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران کشوری و لشگری سنوات مختلف را انجام دهد، براین اساس در ضوابط بودجه‌ای سال جاری ارائه‌ امکانات رفاهی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران مطرح شده است.
از این رو، در  راستای عمل به این ماده قانونی در تبصره (۲) ماده (۷) ضوابط اجرایی قانون بودجه امسال تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در حدود تکالیف قانونی نسبت به ارائه‌ امکانات رفاهی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود در سقف اعتبارات مصوب مربوط اقدام کند.
ماجرا از این قرار است که تا پیش از این، برخی دستگاه‌های اجرایی بعد از بازنشسته‌ شدن نیروهای خود دیگر از ارائه‌ خدمات رفاهی که برای کارکنان در نظر می‌گرفتند اجتناب کرده و آنها را محروم می‌کردند، مثلا در مورد مجتمع‌های اقامتی، رستوران‌ها یا سایر محل‌هایی که سازمان می‌تواند در اختیار کارکنان قرار دهد برای بازنشستگان ممنوع بود.
اما طی مدت اخیر طی جلساتی که بین بازنشستگان و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، در بین مطالباتی که آنها از دولت داشتند، اینکه بتوانند بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز از امکانات رفاهی دستگاه‌ها استفاده کنند، مطرح بود.
بر این اساس با وجود اینکه در ضوابط اجرایی بودجه ۱۳۹۹، این موضوع را گنجانده است، اخیرا نوبخت در رابطه با ارائه امکانات رفاهی به بازنشستگان مجوز آن طی بخشنامه‌ای صادر و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است و از این پس بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز می‌توانند از این امکانات دستگاه‌ها استفاده کنند.
کد مطلب: 132077
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *