۰
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵

پیشنهادات بانک مسکن برای وام به مستاجران

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: سه حالت وام قرض الحسنه، وام اجاره با شرط تسویه سود و وام اجاره با شرط تسویه سود و اصل پول را پیشنهاد داده‌ایم.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: سه حالت وام قرض الحسنه، وام اجاره با شرط تسویه سود و وام اجاره با شرط تسویه سود و اصل پول را پیشنهاد داده‌ایم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، به دنبال افزایش قیمت مسکن، اجاره بها به ویژه در پایتخت رشد جهشی پیدا کردند اما از آنجایی که درآمدها تغییری نکرده بود و به دلیل شرایط کرونا برخی از کسب و کارها هم حتی با افت درآمد مواجه شدند از این رو دولت پیشنهاد وام مستاجران را مطرح کرد.
طبق اعلام وزارت راه و‌ شهرسازی، در تهران مستاجران خانه‌های حداکثر ۷۵ متر مشمول وام ودیعه می‌شوند.
البته بحث ارایه وام اجاره از دو سال گذشته که قیمت مسکن به صورت نجومی بالا رفت مطرح شد و بانک مسکن پیشنهاداتی در این باره ارایه داد. 
محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ارایه وام ودیعه به مستاجران اظهار داشت: در این باره بانک مسکن پیشنهاداتی به بانک مرکزی ارایه داده است که هنوز مورد موافقت نگرفته است.
وی افزود: نوع عقد این قراردادها زیر سوال است چراکه در عملیات بانکی بدون ربا چیزی تحت عنوان اجاره نداریم و اجاره به شرط تملیک مطرح است.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه این موضوع به عنوان طرح فراگیر مطرح نیست، افزود: اجرای این طرح به صورت فراگیر منابع زیادی می‌خواهد و بانک مسکن هم این حجم از منابع را ندارد که بتواند در قالب اجاره هم تسهیلاتی را پرداخت کند .
مرادی با اشاره به محل تامین این منابع اظهار داشت: محل منابع از سپرده پذیری بانک‌ها است. به عنوان یک ظرفیت جدید این امکان هم برای پرداخت تسهیلات به اجاره هم در بانک به وجود می‌آید.
این مقام مسوول در بانک مسکن درباره جزییات ارایه وام ودیعه ادامه داد: پیشنهاد ما در دو سال گذشته بر این اساس بود که برای افراد ضعیف اجاره قرض الحسنه برای مثال تا سقف 20 میلیون تومان ارایه دهیم. همچنین  برای عده‌ای قدرت پرداخت کمتری را دارند، تسهیلاتی ارایه شود که در نهایت مستاجر سود وام را  تسویه کند. برای مثال سقف وام برای این افراد 30 میلیون تومان باشد.
مرادی گفت: برای افرادی که توان پرداخت بیشتری دارند، ساز و کار این گونه پیشنهاد شده که اصل پول و سود را بپردازد.
وی افزود: سه حالت وام قرض الحسنه، وام اجاره با شرط تسویه سود و وام اجاره با شرط تسویه سود و اصل پول را پیشنهاد داده‌ایم.
کد مطلب: 132556
برچسب ها: بانک مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *