۰
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۷

خبر مذاکرات ایران و آژانس تایید شد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای روز ۲۳ آذر را به عنوان موعد بعدی برای مذاکرات با ایران اعلام کرده و گفته است که این مذاکرات در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات ایران و آژانس روز ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) در تهران برگزار می‌شود.
«گیل تودور» سخنگوی آژانس هم با ارسال ایمیلی به خبرگزاری فرانسه با تائید این خبر گفته است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران توافق کرده‌اند که مذاکرات بعدی روز ۱۳ دسامبر در تهران برگزار شود».
رویترز پیش از این هم به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرده بود که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوها در اواسط دسامبر در تهران برنامه‌ریزی کرده‌اند.
یک منبع ارشد دیپلماتیک در مصاحبه با رویترز گفته است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امیدوار است از طریق این گفت‌وگوها بتواند به بررسی ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران بپردازد.
این در حالی است که ایران بارها تاکید کرده برنامه هسته‌ایش تنها با اهداف صلح‌آمیز دنبال می‌شود و هیچگونه برنامه‌ای برای ساخت تسلیحات اتمی ندارد.
آخرین دور گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آگوست برگزار شد اما نتیجه مشخصی به همراه نداشت.
کد مطلب: 13294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *