۰
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
نماینده مردم اراک در مجلس:

بیانیه ایران و آژانس به تردید مجلس افزوده است

نماینده مردم اراک در مجلس با انتقاد از بیانیه ایران و آژانس گفت که این بیانیه باید به تصویب مجلس می رسید.
بیانیه ایران و آژانس به تردید مجلس افزوده است
نماینده مردم اراک در مجلس با انتقاد از بیانیه ایران و آژانس گفت که این بیانیه باید به تصویب مجلس می رسید.
به گزارش ایسنا، علی اکبر کریمی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس و در جریان بررسی بیانیه مشترک ایران و آژانس گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها از افتخارات مجلس یازدهم است. رئیس جمهور، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی نیز مسئول اجرای قانون هستند اما ما در حسن نیت دولت و رئیس جمهور برای اجرای قانون تردید جدی داریم و بیانیه شب گذشته بر تردیدهای ما افزوده است.
وی افزود: سوال ما این است که آیا این بیانیه لازم الاجراست یا نه؟ اگر قانون را خدشه دار می کند باید به تصویب مجلس می رسید. اجرای بیانیه قانون را دور می زند. چرا ما باید مجددا سه ماه زمان پیش بینی کنیم.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس مدعی شد: دولت سابقه بدی در قانون شکنی دارد و عادت به این کار کرده اما مجلس در قبال قانون شکنی کوتاه نمی آید.
کریمی اضافه کرد: رهبری گفتند که برجام بدون لغو تحریم خسارت محض است، آیا تحریم برداشته شد که ما به آژانس و طرف های غربی مهلت بدهیم به خصوص که جاسوسی بازرسان آنها مستندا اثبات شده است و خیلی از ترورهای دانشمندان ما زمینه اش توسط بازرسان آژانس فراهم شد.
وی اضافه کرد: آنچه در بیانیه آمده فراتر از پادمان امکان نظارت را فراهم می کند که خلاف قانون است، کسانی که برجام را به ملت تحمیل کردند حرف شان برای ما حجت نیست که دوباره به مجلس بیایند و از آن حرف ها بزنند.
کد مطلب: 145342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *